مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: بانک اطلاعات نویسندگان و شعرای بهشهر تدوین شد...

تدوین بانک اطلاعات شاعران و نویسندگان بهشهر

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران)  به نقل از ایسنا, مسعود فلاح در دومین کنسرت آموزشی موسسه فرهنگی هنری پدیده هنر آلاء در سالن بصیرت شهرستان بهشهر، اظهار کرد: ایرانیان از فرهنگ و هنر غنی برخوردارند و موسیقی، شعر، داستان، هنرهای تجسمی و نمایش به عنوان دستاوردهای اصحاب فرهنگ و هنر در طول تاریخ و اثری ماندگار از آن ها باقی مانده تا پیشینه غنی ایرانیان را به جهان معرفی کند.

 

وی افزود: گسترش گروه های موسیقی مازندرانی در واقع گامی مهم در جهت ترویج و حفظ فرهنگ بومی و محلی مازندران است تا نسل جدید با روایت های قدیمی مازندران که پیشینه سرزمین مادری آن ها را بازگو می کند آشنا شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر با اشاره به اینکه مازندران از فرهنگ و تمدن بسیار کهن و اصیل آریایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: موجب فخر و مباهات است که آنچه امروز مردم مازندران از موسیقی لذت می برند از داشته های بومی مازندران و بیانگر فرهنگ و تمدن این سرزمین است.

 

فلاح اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم بسترهای خوبی را با کمک همه مسئولان شهرستان بهشهر برای هنرمندان، اساتید هنر و آموزشگاه ها و موسسات هنری فراهم کنیم که ظرفیت فرهنگی و هنری شهرستان بهشهر در همه بخش ها ارتقاء یابد.

 

وی تاکید کرد: والدین باید بسترهای حضور فرزندان خود در محیط های فرهنگی را فراهم کنند و اطمینان خاطر داشته باشند که آموزشگاه ها و موسسات موسیقی محل امنی برای حضور فرزندان آن ها در جهت پرورش روح و فکر نسل نوجوان و جوان جامعه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر از رونمایی ۲۰ اثر نویسندگان شهرستان بهشهر با حضور مدیران کل استان مازندران در دهه کرامت خبر داد و افزود: بانک اطلاعات نویسندگان و شعرای این شهرستان گردآوری شده و ۵ انجمن فعال نمایش، خوشنویسی، تجسمی، شعر و داستان شهرستان بهشهر را تشکیل دادیم.