اکنون با آگهی‌هایی مواجه می‌شویم که افراد برای خود دنبال «همخونه» هستند. بسیاری معتقدند این همان ازدواج سفید است اما این گونه نیست بلکه روشی به مراتب نامطئن‌تر و شرم‌آورتر است....

 

دنبال همخونه خانم مطیع و حرف گوش‌کن هستم نه پول پیش می‌خوام نه کرایه‌خانه، ترجیحا از ١٧سال تا ۲۵ سال.» «اسکان رایگان خانم در قبال امور جزیی منزل، ترجیحا کارمند یا دانشجو، تماس فقط از طریق تلگرام.»

 

اینها آگهی‌هایی است که این روزها در فضای مجازی بسیار به چشم می‌خورد. شاید در وهله اول به شوخی بیشتر شباهت داشته باشد اما نه واقعی است. واقعیتی که شوک‌آور است.

 

چگونه یک خانم یا دختر دانشجو به چنین شرایطی تن می‌دهد؟ تا به حال اگر ازدواج سفید برای ما تابو بود و تصورش مشکل اما اکنون پا را از آن فراتر نیز گذاشته و با آگهی‌هایی مواجه می‌شویم که افراد برای خود دنبال «همخونه» هستند. بسیاری معتقدند این همان ازدواج سفید است اما این گونه نیست بلکه روشی به مراتب نامطئن‌تر و شرم‌آورتر است.

 

هنوز ته‌مانده‌های شرم مانع است تا آگهی‌دهندگانِ اسکان رایگان بانوان به تماس‌گیرندگان، رک و پوست‌کنده بگویند که همخوابه و هم‌خانه‌ای می‌خواهند که تعهدی در قبالش نداشته باشند. آنها سقفی در اختیار زنان می‌گذارند و خورد و خوراکشان را فراهم می‌کنند اما چه چیزی در قبال آن می‌خواهند کاملا مشخص است!

 

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. آگهی‌های دیگری نیز وجود دارد که دست کم از آگهی‌های بالا نیست.«پسری هستم ۲۸ ساله به دنبال یه همسفر خوش مسافرت و با کلاس برای رفتن به آنتالیا می‌گردم در ضمن هزینه سفر نیز به عهده اینجانب است.» یا «محسن هستم مجرد برای سفر یک هفته‌ای به ترکیه دنبال همسفر باحال و مجرد آقا هستم. قول میدم خوش بگذره اگه کسی پایه هست اس م اس بده.»

 

اینها آگهی‌های همسفریابی است که در وبسایت‌های نیازمندی به وفور یافت می‌شود. پسران پولدار بالاشهر که سفرهای خارجی‌شان هم بعضا از مسئولان نیز بیشتر است./جام جم آنلاین