تیم ملی فوتبال کشورمان در یک بازی دوستانه در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر یک مقابل ژاپن متوقف شد.

تساوی یک بر یک تیم ملی کشورمان مقابل ژاپن

 

 

 

شرق پرس: تیم ملی فوتبال ایران امروز در قالب دیداری دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن قرار گرفت.

 
 
ورزشگاه:
آزادی
 
داور:
یعقوب سعد خلیل عبدالله، کمک ها: ابوبکر سلیم و ناصر سلیم البوسعیدی

اخطار:

مایا یوشیدا دقیقه ۳۱ برای ژاپن

 
ترکیب تیم ملی ایران:
حقیقی، غفوری، حسینی(کاپیتان)، منتظری، حاج‌صفی، عزت اللهی، ابراهیمی، رضائیان، دژاگه، امیری و آزمون.
سرمربی:
کارلوس کی روش
 
ترکیب تیم ملی ژاپن:

شونسوکه نیشیکاوا، ماساتو موریشیکه، کوکی یونی اورا، مایا یوشیدا، اوساکایی، ماکوتو هاسبه، شینجی کاگاوا، گاکو شیبازاکی، کیسوکه هوندا، تاکیشی اوسامی، موتو یوشینوری

سرمربی:
وحید خلیل هودزیچ
 

گل:

ایران یک ژاپن ۰: اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را به سمت راست دروازه بان ژاپن زد که توسط او دفع شد و مهدی ترابی که این ضربه پنالتی را گرفته بود موفق شد آن را تبدیل به گل ایران کند.

ایران یک ژاپن یک:  روی ارسال ژاپنی ها و خروج اشتباه علیرضا حقیقی گل تساوی برای شاگردان هلیل هودزیچ به ثمر رسید.

دقیقه حساس:

دقیقه ۶: اولین موقعیت ایران روی خطای شکل گرفته روی رضاییان شکل گرفت که اشکان آن را روی تیر یک فرستاد و رامین رضاییان ضربه را با اختلاف کم به بیرون از دروازه زد.

دقیقه ۸: روی ارسال پاس عمقی رضاییان برای سردار آزمون این مهاجم در کورس با یوشیدا موفق به تصاحب توپ نشد.

دقیقه ۱۱: حرکت دریبل زیدانی عزت اللهی جو خاصی در استادیوم به وجود آورد که در نهایت با خطای بازیکن ژاپنی همراه شد.

دقیقه ۱۵: پرتاب اوت بلند روی دروازه ژاپنی ها با ضربه سر جلال حسینی همراه بود که ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: ارسال پاس از سوی عزت اللهی برای رضاییان و سانتر سرضرب این بازیکن می توانست ایران و آزمون را به گل برساند که مدافع ژاپن زودتر از سردار آن را به اوت فرستاد.

دقیقه ۲۰: ارسال کاگاوا از روی ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه را مدافعان ایرانی با ضربه سر از منطقه خطر دور کردند.

دقیقه ۳۴: ارسال ترابی از سمت راست از روی سر آزمون گذشت و حاج صفی پشت سر مدافعان ژاپنی صاحب توپ شد و با استپ سینه آن را به درون محوطه جریمه برد و در حالی که همه انتظار ضربات مهلک او را داشتند آن را زمینی برای سردار فرستاد که نتوانست در میان مدافعان ضربه مناسبی به آن بزند و توپ در نهایت توسط شوساکو نیشیکاوا دفع شد.

دقیقه ۳۵: یک بار دیگر ارسال توپ از سمت راست و ضربه ای کم اثری که این بار امیری به توپ زد و به راحتی در اختیار دروازه بان ژاپن قرار گرفت.

دقیقه ۴۵: در حالی که داور برای این بازی یک دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، مهدی ترابی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و در حالی که به نظر می رسید خطری برای ژاپنی ها نباشد توسط مدافع ژاپنی متوقف شد و داور ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد.

دقیقه ۴۶: ارسال مهدی ترابی با گذشتن از روی سر مهاجمان ایران نزدیک بود گلی تصادقی را برای شاگردان کی روش شکل بدهد که مدافع ژاپن از روی خط آن را با ضربه برگردان دور کرد.

دقیقه ۵۱: روی ارسال کرنر ژاپنی ها توسط ضربه سر تاکاشی صاحب فرصت شدند که توپ او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: ارسال کرنر از سوی اشکان دژاگه ایران صاحب فرصت شد که در نهایت آزمون موفق نشد از این فرصت استفاده کند و داور با اعلام خطا بازی را متوقف کرد.

دقیقه ۶۰: روی یک ضربه ایستگاهی، هوندا صاحب فرصت شوتزنی شد که توپش به راحتی در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۶۳: روی حرکت سردار آزمون، امیری صاحب فرصت خوبی پشت محوطه جریمه ژاپن شد که در نهایت نتواست پاس خوبی برای اشکان مهیا کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۷۶: ارسال ژاپنی از سمت چپ خط دفاعی ایران با ضربه ناقص شینجی اوکازاکی همراه شد که توپ در اختیار حقیقی قرار گرفت.

دقیقه ۸۰: سردار آزمون با یک تکل بلند ضد حمله ژاپنی ها متوقف کرد و توپ را به اوت فرستاد که این مساله به مذاق یاشیدو مایا خوش نیامد و او برخورد بدی با آزمون داشت. مهاجم جوان ایران هم این حرکت او را بی پاسخ نذاشت و این مساله باعث درگیری بین او دو و دخالت داور و بازیکنان دو تیم شد.

دقیقه ۸۲: ارسال اینبار از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر مرتضی پورعلی گنجی تماشاگران را به هوای گل نیم خیز کرد که توپ هافبک دفاعی ایران با اختلاف کم به بیرون رفت.

 
حاشیه:

مسئولان برگزاری این دیدار تابلوهای تبلیغاتی این دیدار با استفاده از اسپانسرهای ژاپنی پر کرده اند تا استادیوم آزادی شکلی عجیب به خودش بگیرد. حروف و نوشته‌هایی که مسلما ترجمه و خواندن آنها برای فوتبالیست‌های ایرانی غیرممکن است.

بازیکنان تیم‌ملی ایران در حالی که حدود ۳ هزار تماشاگر در روی سکوها حضور دارند، وارد زمین شد و مورد تشویق قرار گرفت. پیش از حضور بازیکنان، کادرفنی این تیم آیتم هایی برای گرم کردن بازینکان در نظر گرفته بود و بازیکنان طبق برنامه در حال گرم خود هستند. این در حالی است ملی‌پوشان ایران با پیراهن های آبی و شورت های سفید در زمین حاضر شدند و دروازه‌بان نیز در گوشه ای دیگر با پیراهن های سبز در حال گرم کردن خود هستند. داوران عمانی این بازی هم در میانه زمین به گرم خود می‌ پردازند.

هانی نوروزی که روز گذشته که در بازی روز گذشته یادبود پدرش روز درخشانی را پشت سر گذاشت امروز با حضور در استادیوم آزادی مورد تشویق هواداران حاضر روی سکوها قرار گرفته بود. او همچنان با شور و هیجان کودکی اش روی پیست حرکت می‌ کرد و به ابراز علاقه هواداران در استادیوم پاسخ می‌ داد.

مسوولان برگزاری این بازی نیز بنری از هادی نوروزی ترتیب داده بودند و در پیست تارتان قرار داده بودند.

حدود ۵۰ هوادار خانم ژاپنی با حضور روی سکوهای استادیوم آزادی به طرفداری از تیم خود مشغول هستند و این در حالی است که حدود ۵ خبرنگار خانم ژاپنی در جایگاه خبرنگاران به پوشش این دیدار می‌ پردازند. نکته جالب توجه کری آنها با ایرانی هاست و آنها پیش از بازی کاملا به برد تیمشان ایمان دارند.

دو ردیف از جایگاه خبرنگاران را خبرنگاران ژاپنی اشغال کرده اند و به شکلی اتوماتیک وار در حال مخابره اخبار خود هستند. آنها با خوشرویی از خبرنگاران ایرانی بابت اینکه بیشتر جایگاه را به خود اختصاص داده اند عذرخواهی کردند!

بازیکنان ایران بعد از حدود ۲۰ دقیقه گرم کردن به رختکن رفتند تا آخرین نکات توسط کی روش به آنها منتقل شود و برای این بازی آماده شوند. این در حالی است که ژاپنی ها هم ثانیه هایی بعد از آنها به سمت رختکن رفتند.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس نیز برای تماشای دیدار دوستانه ایران و ژاپن به ورزشگاه آزادی آمد.

کری جالب کاگاوا و اوکازاکی در حین خروج از زمین جالب توجه بود و آنها تا آستانه ورود به تونل با پاسکاری توپ به کمک ضربه سر به سمت رختکن رفتند.

با توجه به بین المللی بودن بازی خبرنگاران ژاپنی انتظار داشتند اعلان های استادیوم به زبان انگلیسی هم اعلام شود که این مساله در حال حاضر تنها به زبان فارسی در حال انجام است و باعث دلخوری خبرنگاران ژاپنی شده است.

فیلمبرداری پشت دروازه به سبک دهه ۵۰؛ یک دستگاه دوربین فیلمبرداری به همراه کمرا من در سکویی در پشت دروازه مستقر شده است. این درحالی است که به صورت طبیعی باید زاویه پشت دروازه با کرین و دوربین متصل به آن پوشش داده شود .

اهدای گل به فرزند هادی نوروزی، فرزند کاپیتان فقید پرسپولیس در ابتدای بازی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد .

یک دقیقه سکوت در ابتدای بازی به مناسبت درگذشت هادی نوروزی از سوی بازیکنان دو تیم انجام شد.

حدود ۵۰ عکاس پشت دروازه های دو تیم مستقر شده اند که بیشتر آنها پشت دروازه تیم ژاپن حضور یافته اند و انتظار دارند حملات ایران پردامنه تر باشد و شاهد گل از سوی ایرانی ها باشند.

در دقیقه ۲۴ این بازی اتقاق ویژه‌ای رخ داد. تمام تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دقیقه ۲۴ و به یاد هادی نوروزی، کاپیتان فقید پرسپولیس که شماره ۲۴ می‌پوشید از جای خود برخاستند و به تشویق نوروزی پرداختند.

برانکو ایوانکوویچ که در ورزشگاه حضور دارد توسط تماشاگران تشویق شد.

تماشاگران شعار «شب تاره، بی قراره، پرسپولیس هادی نداره» را خواندند و همزمان نور گوشی‌های تلفن همراه خود را روشن کرده بودند.

هنگامی که وریا غفوری با بازیکن ژاپن درگیر شد و داور مسابقه خطای مدافع ایران را گرفت، کارلوس کی‌روش به سمت داور رفت و به او اعتراض کرد.

 

 

 

 

 

yjc