روز چهارشنبه تصویر جسد بی جان ایلان 3 ساله در کناره ساحل بدورم برای نخستین بار در خبرگزاری دوغان ترکیه منتشر و سپس در روز پنج شنبه در صفحه نخست بسیاری از روزنامه های اروپا و جهان جای گرفت.

 

شرق پرس: جسد” آیلان کردی” کودک سه ساله سوریه ای که خبر مرگ مظلومانه و تصویر جسد بی جان او در ساحل شهر بدروم ترکیه چون بمبی خبری در جهان ترکید ، به همراه برادر و مادرش در ترکیه تشییع  و برای دفن به زادگاهشان در شهر کوبانی سوریه فرستاده شد.

 

 عصر ایران به نقل از رویترز نوشت: “عبدالله کردی” پدر داغدیده این خانواده کرد سوریه ای روز چهارشنبه جسد اعضای خانواده اش را در شهر “موقلا” در نزدیکی بدروم ترکیه تحویل گرفت و امروز پیکر بی جان همسر و فرزندان خود را در شهر کوبانی به خاک سپرد.

 

عبدالله کردی به همراه دو پسرش  آیلان و “گالیب” (۵ ساله) و نیز همسر ۳۵ ساله اش “ریحان”  در یک تیم ۱۲ نفره با قایقی در حال عزیمت به جزیره کاس یونان بودند که به دلیل امواج دریا قایق آنها در دریا غرق می شود و به دلیل نداشتن جلیقه نجات همه مسافران جان می سپارند اما عبدالله از این حادثه جان سالم به در می برد.

 

او با صدور بیانیه ای گفته است می خواسته به خانواده اش کمک کند اما موج دریا در نهایت بر او غالب شده و به دلیل نداشتن جلیقه نجات همه اعضای خانواده او در این حادثه غرق می شوند.

 

روز چهارشنبه تصویر جسد بی جان ایلان ۳ ساله در کناره ساحل بدورم برای نخستین بار در خبرگزاری دوغان ترکیه منتشر و سپس در روز پنج شنبه در صفحه نخست بسیاری از روزنامه های اروپا و جهان جای گرفت.

 

بسیاری از سیاستمداران و مقامات اروپایی از این حادثه ابراز تالم کرده اند. نخست وزیر فرانسه در توییتی با ابراز ناراحتی از این حادثه نوشته است:” او اسم داشت: آیلان کردی. باید هر چه سریع تر کاری کرد. اروپا باید تکانی بخورد.”

 

People argue with Turkish soldiers as they try to follow a funeral convoy, carrying coffins of drowned Syrian migrants including the three-year old boy Aylan Kurdi, in Suruc, bordering with the northern Syrian town of Kobani, Turkey, September 4, 2015.  REUTERS/Sertac Kayar

آمبولانس های حامل جنازه خانواده کردی در منطقه مرزی سوروچ ترکیه و در حال عزیمت به شهر کوبانی

 

A funeral transport vehicle (front) carrying the bodies of drowned Syrian migrants, including three-year old boy Aylan Kurdi, drives to the Turkish-Syrian border in Suruc, bordering with the northern Syrian town of Kobani, Turkey, September 4, 2015. REUTERS/Sertac Kayar

tashi-kodak-sori3

 

tashi-kodak-sori4