عضو شورای شهر ساری گفت: مطالبات پیمانکاران از شهرداری ساری باعث اختلال در کسب و کار این افراد و کارگرانشان شد و باید شهرداری هر چه سریعتر این بدهی ها را پرداخت کند...

 

شرق پرس: اعضای شورای اسلامی شهرساری راه اندازی سامانه یکپارچه سازی سیستم شهرسازی، پیش بینی درآمد پایدار، واقعی شدن بودجه و رفع تبعیض دربودجه دهی درمناطق سه گانه شهرداری را از مهمترین مطالبات خودشان از شهرداری برای موافقت با لایحه بودجه سال آینده اعلام کردند.

پرداخت به موقع بدهی های شهرداری به پیمانکاران ،اختصاص اعتبار برای روستاهایی که به تازگی به شهر ساری ملحق شدند از دیگر شرط شورای اسلامی شهر ساری برای موافقت با لایحه بودجه سال ۹۷ بود.

 

تصویب کلیات بودجه شهرداری ساری در سایه شروط اعضای شورای شهر

کلیات لایحه بودجه شهرداری ساری به ارزش ۴۵۰۰ میلیارد ریال با ۳۵ درصد هزینه کرد جاری و ۶۵ درصد عمرانی که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵ درصدی مواجه شد، صبح امروز با موافقت ۷ عضو و مخالفت ۲ عضو دیگر به تصویب رسید.

اسفندیارعشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری بودجه سال آینده شهرداری این شهر را در برخی مفاد درآمدی غیرواقعی اعلام کرد.

وی مهمترین بخش غیرواقعی بودجه شهرداری را شامل در بخش درآمدها دانست و گفت که بیشترین اتکاء شهرداری ساری در تحقق درآمدها در سنوات گذشته به خصوص سال جاری مربوط به فروش اموال بود.

عشوری گفت که شهرداری در لایحه بودجه سال جاری طبق قانون میزان درآمد ناشی از فروش اموالش را باید ۳۷۰ میلیارد ریال بود که در این بخش شهرداری حدود ۹۰۰ میلیاردریال درآمد کسب کرد.

وی افزایش میزان درآمد از این محل و هزینه کردآن را بدون اجازه قانونی از شورای اسلامی شهر غیر قانونی دانست و با این رویکرد به کلیات بودجه سال آینده نیز رای مخالف داد.

 

 یکپارچه سازی سیستم شهرسازی شرط یک عضو شورای ساری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با انتقاد از اجرایی نشدن سیستم یکپارچه سازی سیستم شهرسازی را از سوی شهرداری این شهر با وجود تاکید اعضای شورای اسلامی ، موافقتش را با کلیات لایحه بودجه سال آینده شهرداری مشروط به اجرایی شدن این سامانه مربوطه دانست.
علی اکبر زلیکانی روز شنبه درهیجدهمین نشست شورای اسلامی شهر ساری گفت که شهرداری برای جلوگیری از فساد اداری در این نهاد و اجرایی شدن کامل ضوابط شهری باید راه اندازی این نرم افزار را در اولویت کاری خود قرار دهد که تاکنون این کار انجام نشد.
نرم افزار سیستم یکپارچه سازی شهرسازی شامل انجام فرآیندهای امور شهرسازی از جمله صدور پروانه های ساختمانی، گواهی های عدم خلاف و صدور پایان کار، صدور پاسخ استعلام ها، محاسبات خودکارعوارض ها و امور نوسازی و غیره است.

کمرنگ شدن درآمد پایدار شهرداری

زلیکانی کمرنگ شدن درآمدهای پایدار شهرداری را از دیگر انتقادات خود نسبت به لایحه بودجه سال آینده دانست و اظهارداشت که روند فعلی درآمد زایی شهرداری ادامه دار نخواهد بود و این نهاد باید جهت گیری خود را به درآمدهای پایدار ببرد.
عضوکمیسیون عمران شورای اسلامی شهرساری از تبعیض درتخصیص بودجه به شهرداری های سه گانه نیز انتقاد کرد وبیشترین گله مندی دراین تبعیض در تخصیص را مربوط به شهرداری منطقه ۳ دانست.
زلیکانی با قدردانی از قرارگیری شهرداری ساری دربین شهرداری های موفق درکشوربرای تحقق درآمد سال جاری گفت که این موفقیت ها نباید بهانه ای برای این نهاد جهت رفتن به سمت درآمد پایدار شود.

 

 پرداخت بدهی پیمانکاران

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری نیز پرداخت بدهی شهرداری به پیمانکاران را تا پایان سال جاری و پیش بینی درآمد برای عمران روستاهایی که به تازگی به این شهر ملحق شدند را شرایط خودش برای موافقت با لایحه بودجه سال آینده شهرداری اعلام کرد.
سید علی آقامیری گفت که مطالبات پیمانکاران از شهرداری ساری باعث اختلال در کسب و کار این افراد و کارگرانشان شد و باید شهرداری هر چه سریعتر این بدهی ها را پرداخت کند.
به گزارش ایرنا,  پیشتر رئیس شورای اسلامی شهر ساری میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و وعده داد این بدهی تا مهرماه ۹۷ از سوی شهرداری به طلبکاران پرداخت شود.