دکتر بابا محمودی گفت: تا کنون هشت بیمار مشکوک به تب کنگو در استان مازندران شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

تعداد بیماران مشکوک مبتلا به " تب کریمه کنگو" در مازندران به 8 نفر رسید!

 

به گزارش شرق مازندران بابا محمودی مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: از ۸ بیمار شناسایی شده به بیماری تب کریمه کنگو در استان ۲ نفر در بیمارستان‌های نوشهر و ساری تحت درمان قرار دارند و حال عمومی آنها رضایت بخش است.

وی افزود: هم اکنون بیماری در این استان تحت کنترل قرار دارد و تمام امکانات دارویی در بیمارستان‌های مازندران برای پوشش بیماران تامین شده است و مشکلی برای پذیرش و درمان وجود ندارد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از دامداران به خصوص کسانی که با گوسفند تماس دارند خواست تا بیشتر مراقبت کنند و در صورت نشانه‌های مشکوک بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بابا محمودی خونریزی و تب را مهمترین عامل شایعه بیماری تب کنگو اعلام کرد.

دکتر سلطان تویه سخنگو دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت : تب کریمه کنگو ، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که از طریق گزش کنه از دام آلوده به انسان و یا به صورت مستقیم از انسان به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود : تب ، سرگیجه ، سفتی گردن ، درد پشت ، سر درد و فتوفوبی (ترس از نور) تهوع ، استفراغ و گلودرد همراه با اسهال و درد عمومی شکم از علائم این بیماری است .

دکتر سلطان تویه توصیه کرد افراد به محض ابتلای به این علائم در صورتی که با شتاب به مراکز درمانی مراجعه و از خود درمانی بپرهیزند کنترل و درمان این افراد به آسانی ممکن است.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان