معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان اکنون در مدرسه هستند که مشکلات یادگیری دارند و اگر به آنها توجیه نشود ترک تحصیل و یا خروج از مدرسه را شاهد خواهیم بود.

 

دیمه‌ور معاون  وزارت آموزش و پرورش از مردود شدن ۴۷ هزار پایه اول دبستانی در ۲ سال گذشته خبر داد!
 

 محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به توجه بیشتر به دانش‌آموزان اول دبستانی اظهار داشت: باید توجه بیشتری به این دسته از دانش‌آموزان داشته باشیم و ۴۷ هزار دانش‌آموز پایه اول در دو سال گذشته مردودی داشته‌ایم که این در حالی است که ارزش‌یابی کیفی و توصیفی در دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از دانش‌آموزان اکنون در مدرسه هستند که مشکلات یادگیری دارند و اگر به آنها توجیه نشود ترک تحصیل و یا خروج از مدرسه را شاهد خواهیم بود.

دیمه‌ور با اشاره به دوره پیش‌دبستانی خاطرنشان کرد: با ردیف بودجه‌ای که امسال درخصوص پیش‌دبستانی دریافت می‌شود ۱۵۰ هزار کودک در مناطق محروم جذب خواهند شد که اولویت نیز با مناطق محروم عشایری خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو جایزه ملی در حوزه ابتدایی در نظر گرفته‌‌ایم تصریح کرد: به رئیس برتری که در دوره پیش‌دبستانی تلاش بسیاری در جهت پوشش این دانش‌آموزان انجام دهد یک جایزه ملی و به اداراتی که در دبستان‌های محروم خدمات خاص به کودکان ارائه دهند نیز جایزه ملی دیگری اهدا خواهد شد./فارس