خشم سعودی از اعلام گسترش روابط با ایران توسط قطر در حالی صورت می گیرد که اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در صف امیر قطر قرار گرفت و ضمن تماس تلفنی با روحانی، خواستار گسترش روابط با ایران شد...

تماس قطر با ایران, خشم عربستان را برانگیخت

 

 

شرق پرس: تماس امیر قطر با تهران و درخواست برای گسترش روابط فی مابین, خشم سعودی ها را برانگیخت و رسانه های وابسته به دربار آل سعود به این اقدام امیر قطر واکنش نشان دادند.

 

روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این رابطه نوشت: “تبریک پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری توسط امیر قطر ثابت کرد که اظهارات اخیر وی درباره ایران واقعیت دارد و هک شدن خبرگزاری قطری صحت ندارد.”

 

روزنامه عکاظ عربستان هم نوشت: “امیر قطر با تماس تلفنی خود با روحانی در حال ابراز مهر و دوستی با ایران است و قطری ها درباره ادعای خود مبنی بر هک شدن خبرگزاری قطری رسوا شدند.”

 

روزنامه سعودی عاجل نوشت: “امیر قطر در حال ادامه مسیر گسترش روابط با تهران است و طی تماس تلفنی با روحانی به ابراز عشق به ایران پرداخت و خواستار گسترش روابط با تهران شده است.”

 

این خشم سعودی از اعلام گسترش روابط با تهران توسط دوحه در حالی صورت می گیرد که اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در صف امیر قطر قرار گرفت و ضمن تماس تلفنی با روحانی، خواستار گسترش روابط با ایران شد.

 

به گزارش وبسایت مصری “دوت مصر”، اردوغان طی تماس تلفنی با روحانی اعلام کرد که آنکارا آماده گسترش روابط با تهران در همه حوزه هاست.

 

این وبسایت مصری افزود: مشارکت ایران و ترکیه در مذاکرات سازش سوریه در آستانه به استقرار ثبات و صلح در منطقه کمک می کند.

 

به گزارش جام, اردوغان ادامه داد: طی ۴ ساله اخیر روابط تجاری با ایران افزایش پیدا کرده و ما بر گسترش روابط با تهران مصمم هستیم.