گریک دایک رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس تهدید کرد اگر سپ بلاتر بار دیگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود، این کشور در جام جهانی سال 2018 شرکت نخواهد کرد.

تهدید انگلیس: در صورت رای آوردن بلاتر, در جام جهانی2018 شرکت نمی کنیم

 

 

شرق پرس: سپ بلاتر رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روز جمعه گفت بحران ناشی از تحقیقات درباره فساد مالی در این نهاد بین المللی از تصمیم این سازمان برای واگذاری میزبانی بازی های جام جهانی به دو کشور روسیه و قطر منشا می گیرد.

 

 

بلاتر این مطلب را در کنگره فیفا و ساعاتی قبل از انتخابات ریاست فیفا بیان کرد. وی برای پنجمین بار قصد دارد به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود. بلاتر بعد از اینکه فیفا هدف تحقیقات مختلف مقامات آمریکایی و سوئیسی قرار گرفت با درخواست هایی که برای کناره گیری وی مطرح می شود مخالفت کرد.

 

در سال ۲۰۱۰ میلادی روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و قطر نیز به عنوان میزبان بازی های ۲۰۲۲ انتخاب شد. این در شرایطی بود که ادعاهای فراوانی درباره بروز تقلب در این رای گیری وجود داشت.

 

بلاتر گفت:«اگر از داخل پاکت نامه، اسامی دو کشور دیگر خارج شده بود شاید ما امروز این مشکلات را نداشتیم. با این حال ما نمی توانیم در زمان عقب گرد داشته باشیم. ما پیشگو نیستیم و نمی توانیم بگوییم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.»

 

آمریکا یکی از کشورهایی بود که نتوانست میزبانی بازی های ۲۰۲۲ را کسب کند. مقامات آمریکا روز چهارشنبه ۱۴ نفر را به اتهام ارتشاء، کلاهبرداری و پولشویی که به دهه نود میلادی مربوط می شد تفهیم اتهام کردند.

 

بلاتر همچنین افزود بازسازی اعتبار فیفا «به گذشت زمان نیاز خواهد داشت.»

 

انگلیس فیفا را تهدید کرد

 گریک دایک رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس تهدید کرد اگر سپ بلاتر بار دیگر به عنوان رئیس فیفا انتخاب شود، این کشور در جام جهانی سال ۲۰۱۸ شرکت نخواهد کرد.

 

از سوی دیگر، نخست وزیر انگلیس در واکنش به کشف فساد گسترده در فوتبال جهان گفت: انگلیس خاموش نخواهد بود و شخصا در این پرونده سکوت نخواهم کرد. حق خود را از فیفا می‌گیریم.

 

دیوید کامرون اتفاقات رخ داده در چند روز گذشته را نتیجه تلاش چند ماهه نیروهای امنیتی انگلیس و آمریکا توصیف کرد و گفت: نگرانی‌های پوتین را درک نمی‌کنم، او چرا باید دلخور باشد، ما باید نگران کثیفی و ناپاکی در فوتبال باشیم و از بلاتر با صدای بلند بپرسیم که چرا قطر و روسیه میزبان جام جهانی شده‌اند؟

 

 
 دادستانی سوییس: در صورت لزوم از سپ بلاتر بازجویی می کنیم

 

سخنگوی دادستانی سوئیس گفت:« در صورت لزوم هیچ تردیدی برای بازجویی از سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، به خود راه نخواهیم داد.»

 

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، پترا، از واشنگتن، آندره مارتی در اظهاراتی تلویزیونی گفت:« در حال حاضر تصمیم این است تا از افرادی که خودشان داوطلب شده اند بازجویی شود اما اگر به اطلاعات بیشتر از رئیس فیفا یا دبیر کل فیفا نیاز باشد در بازجویی از آنان تردید نخواهیم کرد.»

 

بلاتر رئیس فیفا شد

بعد از اینکه بلاتر در دور اول رقابت انتخاباتی ۷ رای کم آورد پرنس علی از ادامه رقابت انصراف داد تا بلاتر رئیس فیفا شود.

 

 

 

تسنیم