مطابق طرح پلکانی قیمت بنزین هر چه مصرف بالاتر رود نرخ بنزین تغییر نمی‌کند بلکه عوارض بیشتری گرفته می‌شود

توضیحات نماینده مجلس درباره پلکانی شدن قیمت بنزین+جدول

 

 

شرق پرس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه امروز مجلس مبنی بر پلکانی شدن قیمت بنزین توضیحاتی را ارائه کرد و گفت که بر اساس این مصوبه قیمت بنزین تغییری نمی‌کند، بلکه مشترکان پرمصرف عوارض بیشتری پرداخت می‌کنند.

 

احمد توکلی در مطلبی که در کانال تلگرامی خود با عنوان «قیمت بنزین ثابت می‌ماند» منتشر کرده آورده است: « امروز در جلسه علنی مجلس پس از تصویب تبصره مربوط به هدفمندی یارانه‌ها پیشنهادی دادم که به تبصره هدفمندی الحاق و الحمدلله با رای نمایندگان محترم تصویب شد. مطابق این طرح قیمت بنزین در قیمت پایان سال ۹۴ تثبیت می‌شود، اما با فعال کردن مجدد کارت سوخت از پرمصرف ها به صورت پلکانی عوارض دریافت می‌شود.

 

توضیحات نماینده مجلس درباره پلکانی شدن قیمت بنزین+جدول

گفته می شود پس از پلکانی شدن, بنزین طبق این جدول محاسبه می شود

بر این اساس جایگاه‌دار پول بیشتری دریافت نمی‌کند بلکه این عوارض در اختیار دولت و به عنوان ابزار مهمی برای سیاستگذاری در حوزه‌های زیست محیطی و مهار مصرف و کاهش ترافیک و بهبود راه‌ها به کار گرفته می‌شود.

 

مطابق این طرح هر چه مصرف بالاتر رود نرخ بنزین تغییر نمی‌کند بلکه عوارض بیشتری گرفته می‌شود بر این اساس ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت، اطلاعات ذی قیمتی از خودروها و مسافتی که طی می‌کنند تهیه می‌شود که می‌تواند در تعقیب جرایم و کاهش آن بسیار موثر باشد.

 

در حال حاضر زیرساخت‌های این طرح وجود دارد و صحیح نبود که از ظرفیت این کارت‌ها استفاده نشود.»/ایسنا