حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات گفت : وزارت اطلاعات در چهار سال اخیر در عملیات متعدد اطلاعاتی هیچ شهیدی نداشت اما متاسفانه طی عملیات امروز یکی از نیروهای جان بر کف وزارت اطلاعات از خطه گیلان به فیض شهادت نائل شد...

توضیحات وزیر اطلاعات درباره انهدام تیم های عملیات تروریستی/ عربستان اسپانسر تروریست ها

 

وزیر اطلاعات از جزئیات انهدام دو تیم تروریستی در کردستان و چابهار خبر داد و از نقش عربستان در استخدام تروریست در کشورهای همسایه ایران و خنثی شدن یک تیم عملیاتی که قصد ضربه به یکی از پادگان‌های ایران را داشت، پرده برداشت.
 
 
وزیر اطلاعات در مراسم افطاری اعضای کانون حرفه ای رسانه با اشاره به حمله تروریستی عناصر تکفیری به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل گفت: مابقی تروریست ها که می خواستند در یک پادگان نظامی منطقه چابهار عملیات کنند، دستگیر شدند.
 
حجت الاسلام علوی افزود: در کردستان هم یک تیم تروریستی را زیر ضربه برده و متلاشی کردیم که همه اینها از طرف عربستان حمایت می شدند. سربازان گمنام امام زمان(عج) تیم تروریستی ۷ نفره ای را در چابهار که قصد اقدام تروریستی در پایگاه نظامی داشتند، منهدم کردند‌.
وی افزود: وزارت اطلاعات در چهار سال اخیر در عملیات متعدد اطلاعاتی هیچ شهیدی نداشت اما متاسفانه طی عملیات امروز یکی از نیروهای جان بر کف وزارت اطلاعات از خطه گیلان به فیض شهادت نائل شد.
وزیر اطلاعات ادامه داد: عربستان سعودی اسپانسر تیم‌های تروریستی در ایران است. عربستان شماری از اتباع کشورهای همسایه را برای اقدامات تروریستی در کشورمان استخدام کرده است.
وی با اشاره به انهدام یک تیم تروریستی هفت نفره در روز چهارشنبه در چابهار گفت: دو نفر از اعضای این تیم از کشورهای همسایه و پنج نفر ایرانی بودند.

علوی افزود: در اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) این تیم تروریستی که قصد عملیات در یک پادگان نظامی را داشت منهدم شد و پنج نفر از اعضای آن بازداشت و دو نفرشان کشته شدند.

وی گفت: در حدود چهار سال گذشته به یکصد و ۲۰ تیم تروریستی ضربه زدیم و حتی یک نفر شهید هم ندادیم اما نخستین شهید وزارت اطلاعات در این مدت در عملیات امروز چابهار علیه تروریست ها به شهادت رسید.

علوی همچنین از ضربه زدن سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک تیم تروریستی دیگر در کردستان خبر داد.

وی با بیان اینکه دشمن دست از سر کشور برنمی دارد و ما باید هوشیارتر باشیم افزود: شکست های تروریست ها در موصل و رقه آنان را دچار جنون عملیاتی کرده بود و آنها می خواستند هر طور که شده اقدامی را در کشورمان انجام دهند که این ترقه بازی را شکل دادند.

وزیر اطلاعات گفت: امنیت موجود درکشور این شبهه را برای برخی ایجاد کرده بود که داعش کاری با ایران ندارد و وقتی اعلام می کردیم که وزارت اطلاعات به تیم های تروریستی آنان ضربه وارد کرده است می گفتند پرونده سازی است حالا پس از اقدام تروریستی داعش در تهران همان ها می گویند وزارت اطلاعات چه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از اینکه اخلاق در جامعه و در رسانه ها آسیب دیده است افزود: دروغ و تهمت زدن، حرمت شکستن و هتاکی کردن بسیاز زیاد شده و قبحش ریخته است.

علوی گفت: نام اینگونه رفتارها را روشنگری و تاریخ نگاری می نامند گرچه ماهیت زشت خلاف اخلاقش از بین نمی رود.

وی همچنین بر تلاش اهالی رسانه برای حاکمیت معنویت در جامعه رسانه ای و ترویج اخلاق اسلامی ـ انسانی در رسانه ها و جامعه تأکید کرد و افزود: اگر در این راه تلاش نکنیم روز به روز اسیب های بیشتری خواهیم دید.

وزیر اطلاعات گفت: از اهداف اصلی انقلاب جاری شدن اخلاق و ادب و شرع مقدس و رعایت حلال و حرام بود زیرا شرع مقدس به هیچ وجه اجازه دروغ گفتن و پرده دری را برای جا انداختن یک مطلب نمی دهد. نباید با هیچ توجیهی از حلال و حرام خدا عبور کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: متأسفانه کسانی که ادعای دینداری شان گوش فلک را کر کرده است از دیگران در زیر پا گذاشتن اخلاق و شرع مقدس جلوترند. اخلاق در جامعه کم رنگ شده و این مسئله در میان مدعیان تدین کم رنگ تر است. راحت با آبروی همه بازی می کنیم و روی مارکسیست ها را سفید کرده ایم.

وی گفت: رسانه ها باید اخلاق را در بین خود و جامعه زنده کنند و با مردم با زبانی سخن بگویند که اگر نقدی هم هست مؤدبانه باشد نه اینکه شخصیت و آبروی اشخاص را زیر سؤال برد. نقد باید متوجه افکار باشد، اسلام دین نیت خوانی نیست و نیت خوانی در آن ممنوع است.

به گزارش تابناک, وی این سؤال را مطرح کرده که آیا می خواهیم اخلاق را در رسانه حاکم کنیم یا می خواهیم عقده های جناحی و صنفی را بر سر طرف مقابل بکوبیم؟ رسانه اسلامی باید اخلاق و رعایت آن را آویزه گوشش کند.