شارلی ابدو چند روز بعد از حمله تروریستی داعش که ۱۵ کشته در بارسلون و کامبریلس بر جای گذاشت صفحه نخست خود را به این تصویر اختصاص داد...

 

 

چند روز پس از حمله تروریستی داعش در اسپانیا هفته‌نامه طنز شارلی ابدو با انتشار یک کاریکاتور موهن دیگری باعث تشویش میان فرانسویان شد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه در این کاریکاتور شارلی ابدو دو فرد را بر روی زمین نشان می‌دهد که یک خودرو ون سفیدرنگ از روی آن‌ها عبور کرده است ودر قسمتی از این صفحه این جمله به چشم می‌خورد: “اسلام، دین صلح… ابدیت!”.
 
 
توهین مجدد شارلی ابدو به دین اسلام
 
 
صفحه نخست آخرین هفته‌نامه شارلی ابدو که در روز چهارشنبه ۲۳ اوت منتشر شد در میان مردم بسیار بحث‌برانگیز شد و با واکنش‌های زیادی در صفحات اجتماعی روبرو شد. برخی این نقاشی را تنفربرانگیز دانستند که مثل ریختن بنزین به روی آتش و یا ترکیب اسلام با تروریسم است.
 
شارلی ابدو چند روز بعد از حمله تروریستی داعش که ۱۵ کشته در بارسلون و کامبریلس بر جای گذاشت صفحه نخست خود را به این تصویر اختصاص داد.
 
این هفته نامه که به عنوان دشمن تمامی ادیان شناخته شده است و در سال ۲۰۱۵ مورد حمله تروریستی قرار گرفت با طرفداری کاربران اینترنتی راست افراطی مواجه شد.
 
یکی از افرادی سرشناسی که تاکنون درباره این کاریکاتور واکنش نشان داده است روبرت منار شهردار “بزیه” که از اعضای حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه است می‌توان نام برد. وی در صفحه توییتر خود نوشت: حزب چپ در مقابل واقعیت سرخم می‌کند.
 
مدیر هفته‌نامه طنز شارلی ابدو با توضیحاتی درباره این کاریکاتور گفت:‌ از ۷ ژانویه ۲۰۱۵ چیزی عوض شده است. در این حملات تروریستی بحث‌ها و سوالات درباره نقش دین و به خصوص اسلام به طور کامل گم شده است.