قاسمی‌طوسی گفت: تکمیل سیستم پایش تصویری این شهرستان برای مقابله با جرائم حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از ضرورت‌های مهم است.

دوربین مداربسته سطح شهر

 

به گزارش شرق پرس، افزایش و تنوع جرائم، پیشگیری، مقابله و مبارزه با ناهنجارهای اجتماعی مستلزم نوآوری و نگاهی کارآمد است که در این رابطه مجهز کردن و تجهیز شهرستان به سیستم پایش تصویری با هدف بالابردن ضریب امنیتی، شناسایی تجمعات غیر‌قانونی، امنیت بانک‌ها و طلافروشی‌ها و … از مسائلی است که از دغدغه‌های مسئولان و مردم است و باید به‌طور جدی نیز پیگیری شود.

 

 

سرپرست فرمانداری نکا در گفت‌وگو با فارس، گفت: سیستم پایش تصویری به‌منظور بررسی وضعیت حمل و نقل شهری، ترافیک و امنیت در دستور کار قرار دارد که نکا با توجه به اینکه به این سیستم متصل است، باید نسبت به تکمیل آن، تسریع شود.

 

رحیم قاسمی‌طوسی اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از معابر و خیابان‌های این شهرستان به دوربین‌های هوشمند و مداربسته مجهز شده‌اند، اما همچنان در تلاش هستیم، تا همه شهرستان‌های زیرپوشش دوربین‌های پلیس قرار گیرد و طرح پایش به‌صورت کامل اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه دنیای مدرن و پیشرفته امروز، باید به‌دنبال استفاده از فن‌‌آوری مدرن و کاهش استقرار پلیس باشیم، خاطرنشان کرد: باید با کم کردن حضور پلیس در خیابان‌ها، اماکن و معابر با استفاده از سیستم پایش تصویری، آمار جرم، ترافیک و تصادفات را کم کنیم.

 

سرپرست فرمانداری نکا با اشاره به اقدامات خوب پلیس در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در این شهرستان، بر تعامل و همکاری همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی با پلیس برای توسعه نظم، امنیت و انضباط اجتماعی در سطح شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: با تلاش و همکاری پلیس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی، اکنون دارای امنیت مناسبی در سطح شهرستان هستیم که باید این روال حفظ و افزایش یابد.

 

این مسئول یادآور شد: پایش تصویری کار مهمی است که به شهرداری واگذار شده و براساس برآورد، بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با تکمیل و نهایی‌شدن آن، ده‌ها طرح دیگر نیز اجرایی و امنیت همه‌جانبه ایجاد می‌شود.

 

قاسمی‌طوسی با اعلام اینکه پایش تصویری در شهرستان نکا با هدف در دستور کار قرار دادن استفاده از فن‌آوری و کم‌کردن حضور دائم پلیس در سطح شهرها در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با استفاده از سیستم پایش تصویری تلاش داریم تا با کمک دستگاه امنیتی، ضریب امنیتی در شهرستان بیش از گذشته افزایش یابد.

 

وی همچنین با اشاره به جلسه‌ای که با معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران برگزار شد، اضافه کرد: معاون سیاسی در جلسه اعلام کرد که ۵ میلیارد تومان برای پایش تصویری در مازندران اختصاص یافته و قراردادهای مقدماتی با شرکت طرف قرارداد انجام و دوربین و تجهیزات لازم خریداری شده است که با استقرار آن بسیاری از مشکلات ما در این حوزه برطرف می‌شود.

 

سیستم پایش تصویری در حال حاضر در شهرهای نور، فریدونکنار و چالوس به‌طور کامل اجرایی شده و در شهرستان آمل نیز ۲۱ روستای این شهرستان مجهز به پایش تصویری هستند که امیدواریم با اختصاص ۵ میلیارد تومان بودجه و اعتبار استانداری مازندران به این امر، کل استان مازندران به سیستم پایش تصویری مجهز و مشکلات در این حوزه رفع شود.