مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارتدر خصوص ثبت نام عتبات ویژه ماه مبارک رمضان گفت: بسته دیگر سفر رمضان 23 شبه است که در این سفر زائران 11 شب در کربلا، 11 شب در نجف و یک شب را در کاظمین اقامت خواهند داشت و به زیارت و اعمال عبادی خود خواهند پرداخت.

ثبت نام عتبات ویژه ماه رمضان آغاز شد

 

 

شرق پرس: محسن نظافتی با اعلام این خبر گفت: همه ساله در نیمه اول ماه مبارک رمضان اعزام به عتبات به طور موقت قطع می‌شد و از نیمه دوم رمضان با شیب ملایمی اعزام‌ها را آغاز می‌کردیم، اما به دلیل ۷ روزه بودن ایام سفر زائران نمی‌توانستند در طول اقامت در عراق روزه داشته باشند.

 

 
وی افزود: با توجه به تقاضاهای مکرر مردم از سازمان حج و زیارت و اداره کل عتبات ، سازمان حج و زیارت مصمم شد تا برای سفر زائران به عتبات بگونه ای که زائران بتوانند در ضمن سفر روزه خود را نیز داشته باشند، برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

 

 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در برنامه ریزی جدید سفرهای عتبات به گونه‌ای اقدام شده که زائران بتوانند ۱۰ روز را در یکی از شهرهای زیارتی عراق اقامت داشته باشند و مشکلی برای روزه داری آنان اتفاق نیفتد.

 

 
نظافتی درباره بسته‌های سفر عتبات ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: در سفرهای ۱۴ شبه زائران ۱۱ شب را در کربلا یا نجف و ۲ شب را در نجف یا کربلا اقامت خواهند داشت و یک شب را نیز در کاظمین خواهند بود و در برنامه ریزی این سفر مسائل شرعی زائران برای قصد روزه داری در نظر گرفته شده است.

 

 
وی ادامه داد: بسته دیگر سفر رمضان ۲۳ شبه است که در این سفر زائران ۱۱ شب در کربلا، ۱۱ شب در نجف و یک شب را در کاظمین اقامت خواهند داشت و به زیارت و اعمال عبادی خود خواهند پرداخت.

 

 
نظافتی با بیان اینکه اعزام های ماه مبارک رمضان هم بصورت هوایی و هم بصورت زمینی خواهد بود، اظهار داشت: از نیمه دوم ماه مبارک رمضان طبق روال سال‌های گذشته کاروان های ۷ روز و ۸ شب ایام عادی سال هم مجدداً به عتبات اعزام خواهند شد.

 

 
وی بیان کرد: با توافقی که با طرف عراقی اعم از هتلداران و شرکت‌های عراقی مجری عملیات صورت گرفته، در هزینه سفر زائران در ماه مبارک رمضان تا سقف ۱۵ درصد کاهش خواهیم داشت.

 

 
نظافتی توضیح داد: هزینه سفر دوره ماه رمضان نسبت به دوره مشابه ۷ روز و ۸ شب ایام عادی سال از قیمت مناسبی برخوردار است بگونه ای که در حال حاضر سفرهای هوایی ۷ روزه قیمتش حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (از ایستگاه تهران) می باشد و بسته سفر ۱۴ شبه مشابه حدود ۲ میلیون تومان خواهد بود و هزینه سفر ۲۳ شبه مشابه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود .

 

 
وی در خصوص قیمت سفرهای زمینی عتبات در ماه مبارک رمضان نیز گفت: قیمت سفرهای ۱۴ شبه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سفرهای ۲۳ شبه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی سفرهای عتبات ماه مبارک رمضان از امروز (پنجشنبه) هفتم خردادماه آغاز شده و زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir و یا مراجعه مستقیم به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور برای ثبت نام اقدام نمایند و برای تکمیل مراحل ثبت نام خود به دفتر زیارتی مقصد مراجعه کنند.

 

 
وی اضافه کرد: در سفرهای ۱۴ و ۲۳ شبه عتبات بگونه ای برنامه ریزی شده که حتی الامکان زائران بین دو تا سه شب قدر را در یکی از حرمها باشند و در ضمن برای طبخ غذای سحری و افطار زائران روزه دار نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
 

 

وی در پایان تصریح کرد: در نیمه اول ماه مبارک رمضان بسته های سفر ۷ روزه ایام عادی سال را نخواهیم داشت./ایسنا