در این مصوبه تصویب شد تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

جریمه سربازان غائب برای صدور کارت معافیت اعلام شد

 

شرق پرس( شرق مازندران) : مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده و در بخش درآمدی بند ب را با ۱۴۶ رای موافق از مجموع ۲۰۶ نماینده به تصویب رساند.

 این مصوبه به دولت اجازه خواهد داد  مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت‌سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت بصورت نقد و اقساطی بشرطی که تا پایان سال تسویه شود، معاف کند.
 
این مصوبه تاکید می کند تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر است:
 
 

 
مدرک تحصیلی

پایه ریالی جریمه مشمولان غایب

زیردیپلم ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دیپلم ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق دیپلم ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
لیسانس ۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
فوق لیسانس ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی و بالاتر ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
   
 
 
* در این مصوبه آمده است؛ به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.
 
 
** برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
 
*** همچنین بر اساس جزء الحاقی ۴- مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پنجاه درصد(۵۰%) تخفیف بهره‌مند می‌شوند.