مقتدی صدر به هواداران خود دستور داده است مقابل دروازه‌های منطقه سبز که شامل، مجلس، سفارتخانه‌ها و دفاتر دولتی است، تحصن کنند

مقتدی صدر تحصن

 

 

 

شرق پرس: مقتدی صدر، روحانی صاحب نفوذ شیعه عراق همراه محافظانش برای تحصن وارد منطقۀ سبز عراق، که تحت تدابیر امنیتی شدید قرار دارد، شد.

 

به گزارش پرس تی وی، مقتدی صدر، روحانی صاحب نفوذ شیعه عراق برای تحصن وارد منطقه الخضراء (منطقه سبز) در بغداد پایتخت عراق شد.

 

 این در حالی است که اکنون بیش از یک هفته از تحصن هواداران صدر مقابل ورودی‌های منطقه سبز، که محل استقرار نهادهای دولتی است، می‌گذرد.

 

معترضان عراقی در اعتراض به فساد دولتی این تظاهرات را برگزار کرده و خواستار اجرای اصلاحات در این کشور شده‌اند.

 

مقتدی صدر به هواداران خود دستور داده است مقابل دروازه‌های منطقه سبز که شامل، مجلس، سفارتخانه‌ها و دفاتر دولتی است، باقی بمانند. مردم عراق تاکنون بارها در اعتراض به دولت بغداد تظاهرات کرده‌اند.

 

صدر پیش از این به حیدر عبادی، نخست وزیر عراق هشدار داده بود در صورتی که بسته اصلاحات «متقاعد کننده‌ای» پیشنهاد نکند، اعتراض‌ها به خشونت کشیده خواهد شد.
او در پیامی گفته بود: «امیدوارم نخست وزیر تا روز شنبه (۷ فروردین) اصلاحات مورد نظر مردم را با هدف تشکیل یک دولت مستقل تکنوکرات ارائه دهد.»
وی همچنین تهدید کرده است اعضای جنبش خود را از دولت فرا بخواند.

 

این روحانی شیعه در ۲۳ بهمن نیز ضرب الاجلی ۴۵ روزه برای نخست وزیر عراق تعیین کرده بود تا متعهد به تشکیل کابینه‌ای تکنوکرات شود. وی گفته بود اگر عبادی در انجام تعهدات خود قصور کند با رای عدم اعتماد پارلمان روبه ‌رو خواهد شد.

 

عراق در حال حاضر به دلیل هزینه‌های بالای جنگ با گروه تروریستی داعش و کاهش بهای جهانی نفت در تامین بودجه با مشکلات بسیار مواجه شده است.