قشقاوی درباره خبر درگیری لفظی نمایندگان و ظریف با ذکر این نکته که همیشه بگومگوهایی در مجلس شکل می‌گیرد، یادآور شد: بارها اتفاق افتاده که ژورنالیست‌ها، بگومگوهای ساده را به عنوان درگیری لفظی بیان می‌کنند و باید این موارد را جزو بگومگوهای متداول تلقی کرد.

جزئیات درگیری لفظی 2 نماینده و ظریف در مجلس

 

 

به گزارش شرق پرس حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با فارس درباره اخبار منتشر شده مبنی بر درگیری لفظی بین ظریف و ۲ تن از نمایندگان مجلس نیز عنوان کرد: صرف اظهارنظر و پاسخ آقای ظریف را نباید به عنوان درگیری لفظی تلقی کرد. مخالفان با شدت و ضعف مخالفت خود را بیان کردند، ولی این به معنای درگیری لفظی نیست.
 
 

وی با ذکر این نکته که همیشه بگومگوهایی در مجلس شکل می‌گیرد، یادآور شد: بارها اتفاق افتاده که ژورنالیست‌ها، بگومگوهای ساده را به عنوان درگیری لفظی بیان می‌کنند و باید این موارد را جزو بگومگوهای متداول تلقی کرد.

 

قشقاوی ادامه داد: تقریبا به اکثر سؤالات مورد توجه نمایندگان اعم از سؤالاتی که مطرح شد و سؤالاتی که رئیس مجلس بیان کرد، پاسخ کافی داده شد و آقای لاریجانی نیز در اظهارنظری که بیان کردند به این نکته اشاره داشتند.

 

توضیحات کوچک زاده به خبرگزاری دولت

 

 

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس گفت که صبت هایش با محمد جواد ظریف «آرام و البته چالشی» بوده و افزود: اصولا فضای گفت و گو، بلند صحبت کردن بود، نه دعوایی بود و نه کسی به کسی فحش داد.
 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز یکشنبه با اشاره به اتفاقات امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی و درج خبری از این اتفاقات در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: من هنوز سایت شما را ندیده ام ولی اس ام اس هایی که برایم می رسد را می بینیم دروغی که برخی نوشتند و خبرگزاری ایرنا هم که توقع نداریم آن را می نویسد؛ این که ما بر سر ظریف فریاد زدیم؛ نه مقدمه و نه موخره ای دارد.

 

وی افزود: گفت و گوی امروز من با اقای ظریف آرام البته چالشی بود و محتوای آن این بود که گفتم شما با این رویه تان به حرف اقا توجه نمی کنید و موجب خدشه در وحدت جامعه می شوید و خودتان فرمودید که داعش در منطقه چه می کند و کشورهای منطقه خیلی با ما بد هستند و در این شرایط به وحدت احتیاج داریم و جز مسیر آقا نمی شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این هنگام آقای ظریف داد کشید که به من می گویند خائن. شما چرا این را نمی نویسید که اول ایشان داد کشید؟ چرا می نویسید کوچک زاده فریاد زد؟ این درست نیست.

 

وی اضافه کرد: بله بعد از این اصولا فضای گفت و گو بلند صحبت کردن بود نه دعوایی بود و نه کسی به کسی فحش داد ایشان بی جهت صدا را برد بالا و بی ادبی کرد و جوابش را هم گرفت و رفت.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شما هر طور صلاح می دانید عمل کنید نظر مثبتی که ما داریم عوض می شود البته این تهدید نیست و اگر فرصت کنم در اینستاگرام هم می نویسم.