ملاکریمی گفت: پس از انتشار این فیلم این دو متهم با صدور قرار به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو و قمه، اخلال در نظم و آسایش عمومی، عدم تمکین در برابر قانون و مقاومت در برابر مأموران دستگیر شدند...

جزئیات دستگیری متهمان قمه کشی علیه پلیس در نکا

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی در گفت‌وگو با فارس درباره فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی و درگیری افرادی با مأموران پلیس‌راه اظهار کرد: در هفته اخیر، گزارشی از سوی پلیس‌راه مبنی بر اقدامات دو متهم این شهرستان نسبت به مأموران واصل شده است که به محض وصول، دستور صادر شد.

 

وی افزود: این دو متهم، خواستند در برابر قانون با قمه بایستند و قصد قدرت‌نمایی و ایستادن در برابر قانون داشتند که بلافاصله با وصول اطلاعات و گزارش، دستورات قضایی صادر شد و حکم دستگیری صادر شد.

 

دادستان نکا تصریح کرد: با توجه به اینکه فیلم لحظه درگیری با مأموران در فضای مجازی منتشر شده بود و با صدور دستور دستگیری این دو متهم، در کمتر از ۲۴ ساعت مأموران با دستور دادستانی دو متهم را دستگیر کردند.

 

این مسؤول ادامه داد: این دو متهم در لحظه درگیری با مأموران پلیس‌راه با قمه و چاقو قدرت‌نمایی کردند و متواری شده بودند که با دستور دادستانی دستگیر شدند.

 

ملاکریمی گفت: این دو متهم در ۲۴ خردادماه با صدور قرار مقتضی به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو و قمه، اخلال در نظم و آسایش عمومی، عدم تمکین در برابر قانون و مقاومت در برابر مأموران دستگیر و روانه زندان شدند.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه فیلم لحظه مقاومت این دو متهم در برابر مأموران در فضای مجازی منتشر شده بود لذا با دستور قضایی هر دو متهم با پابند و دستبند در همان مکان و نقطه‌ای که این اقدام را انجام دادند تحت الحفظ و پابند و دست بند مستندسازی شدند.

 

دادستان نکا اظهار کرد: برخورد دستگاه قضایی در برابر افرادی که در برابر مأموران، مردم و شهروندان ایجاد ناامنی کند، جدی و صریح است.

 

ملاکریمی گفت: مأموران امنیت، خط قرمز هستند و با کسی که با مأموران امنیت مقابله کند براساس قانون برخورد می‌شود و مردم بدانند هرکسی که در نظم و آسایش شهروندان اخلال ایجاد کند، برخورد دستگاه قضایی با این افراد و هنجارشکنان قاطع، صریح و جدی است.