خلبان خرمدشتی، خلبان وفادار، مهندس رنجبر، آقای کدخدا و آقاي جوکار خدمه پرواز بالگرد سقوط کرده هلال احمر بودند

 

 

شرق پرس: خبرگزاری‌ها دقایقی پیش خبر ناگواری از سقوط یک بالگرد در استان فارس مخابره کردند که گویا طی آن همه سرنشینان این بالگرد جان باختند. این بالگرد که حامل مصدوم بدحال و همراهانش و خدمه پروازی بود به دلیل برخورد با کابل‌های فشار قوی سقوط کرد و همه خدمه‌اش جان باختند. 
 
 
 
 رئیس اورژانس کشور از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس یک بیمارستان در استان فارس خبر داد.
 
 
امیر صابری نیا در گفت و گو با ایسنا، در این باره گفت: در سال ۱۸:۳۰ امروز یک مورد حادثه به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن امداد هوایی به محل اعزام شد. اما متاسفانه در مسیر بازگشت این بالگرد دچار سانحه شده و در حوالی ساعت ۲۰:۳۰ در منطقه دهنو استان فارس سقوط کرد.
 
 
 
وی با بیان اینکه “برابر گزارش های اولیه ۹ تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده اند، گفت: دو تکنیسین اورژانس، بیمار حادثه دیده و عوامل پرواز که از نیروهای مسلح بودند جزو جانباختگان هستند.
 
 
جزئیات سقوط بالگرد هلال احمر / 9 نفر جان باختند+عکس
 
همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز با بیان اینکه “این حادثه نوروز تلخی را برای عوامل اورژانس رقم زد”، اظهار کرد: احتمال افرایش جانباختگان وجود دارد.
 
 
به گفته وی علت این حادثه پس از بررسی عوامل سازمان هواپیمایی اعلام خواهد شد.
 
 
مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این باره به ایسنا گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه سه تیم از پایگاههای آبگرم – سیف آباد و ایثار استان فارس به محل حادثه که از توابع روستای دهنو بود اعزام شدند و تاکنون موردی از مصدومیت و آسیب دیدگی ساکنین روستا گزارش نشده است.
 
جزئیات سقوط بالگرد هلال احمر / 9 نفر جان باختند+عکس
 
 
مرتضوی با بیان اینکه در این بالگرد ۹ تن حضور داشتند، درباره اینکه چه کسانی در بالگرد سقوط کرده اورژانس حضور داشتند، اظهار کرد: در این بالگرد پنج نفر کادر پروازی، دو نفر از پرسنل اورژِانس، یک نفر مصدوم و یک نفر همراه مصدوم بوده اند.
 
 
جزئیات سقوط بالگرد هلال احمر / 9 نفر جان باختند+عکس
 
به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات تاکنون اجساد هشت نفر شناسایی شده است و جستجو برای یافتن جسد نهم ادامه دارد.
 
 
 
تا کنون نام خدمه پرواز جان باخته در این پرواز مشخص شده است.  خلبان خرمدشتی، خلبان وفادار، مهندس رنجبر، آقای کدخدا و آقای جوکار خدمه پرواز این بالگرد بودند که در این ماموریت جان باختند. همچنین سه مصدوم و یک همراه بیمار هم در این حادثه جان باختند.