براساس گزارشات اولیه، دو کابین در ضلع شمالی تله‌کابین رامسر سقوط و با صخره‌ای در ضلع جنوبی برخورد کردند...

جزئیات سقوط تله کابین در رامسر

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بر اثر سقوط ۲ کابین در تله‌کابین رامسر ۷ نفر مجروح شدند.
 
 

ذکریا اشک‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۲۴ دقیقه امروز حادثه سقوط دو کابین در تله‌کابین رامسر به اورژانس مازندران اعلام شد.

 

وی افزود: بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس چابکسر، رامسر، کتالم و آمبولانس‌های پایگاه‌های هلال احمر چابکسر و رضی‌محله به محل‌ حادثه اعزام شدند.

 

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران تصریح کرد: در این حادثه سه خانم و چهار آقا مصدوم و پس از اقدامات درمانی اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس و همکاری هلال احمر به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر منتقل شدند.

 

اشک‌پور گفت: براساس گزارشات اولیه، دو کابین در ضلع شمالی تله‌کابین رامسر سقوط و با صخره‌ای در ضلع جنوبی برخورد کردند.

 

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رضوانه رستگاری ۳۷ ساله، بهنام توحیدی ۱۷ ساله، محمدامین مداحی ۱۷ ساله، شایان مداحی۲۳ ساله، فرناز نظریه ۲۳ ساله، بهاره توحیدی ۲۳ ساله و محمد توحیدی ۵۲ ساله از مصدومان حادثه امروز در رامسر هستند.

 

 

علت حادثه تله کابین چه بود؟

 

براساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، در ساعت ۱۲:۲۴ دقیقه امروز گزارشی از سقوط دو کابین در ضلع شمالی تله‌کابین رامسر و برخورد آن با صخره اعلام شد که بر اثر آن هفت نفر شامل چهار مرد و سه زن از اهالی کرمان که نسبت خانوادگی با یکدیگر داشتند، مصدوم و به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر منتقل شدند.

 

همزمان با این گزارش، خبری از رسانه‌های محلی مبنی بر کشته شدن دو نفر در این حادثه منتشر شد اما محمد آزاد فرماندار رامسر در گفت‌وگو با فارس خبر فوت را تکذیب کرد و از طرفی نیز ذکریا اشک‌پور سخنگوی اورژانس ۱۱۵ مازندران به فارس گفت: هیچ‌کدام از هفت مصدوم حادثه صدمه جدی ندیدند و تنها دو نفر دچار آسیب‌دیدگی بیشتری شدند که تحت درمان بوده و به‌زودی نیز مرخص می‎شوند.

 

 یکی از شاهدان حادثه گفت: این خانواده در حالی‌ که در کابین قرار داشتند به شادمانی و بعضاً حرکاتی که ایمنی کابین را بر هم می‌زد، پرداختند و همین موضوع سبب شد تا کابین دوم به‎شدت به کابین جلویی برخورد کند و سرنشینان هر دو کابین دچار حادثه شوند.