سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در اینباره گفت: شخصی با کامیون بزرگ گروهی از نظامیان را که در حال خارج شدن از اتوبوس بودند را زیر گرفت که تعدادی کشته شدند

 

منابع محلی در قدس اشغالی از عملیات شهادت‌طلبانه یک فلسطینی در بخش غربی شهر خبر داده‌اند که در آن مهاجم شماری از نظامیان صهیونیست را با خودرو زیر گرفته‌ است.

 ایسنا به نقل از شبکه فلسطین الیوم گزارش داد؛ در این عملیات دست کم ۶ نظامی کشته شده‌اند و دست‌کم ۱۵ تن نیز  زخمی هستند که حال چند تن وخیم گزارش شده است.

بنا بر اعلام منابع عبری، این عملیات ظهر امروز (یکشنبه) در یکی از شهرک‌های واقع در منطقه “جبل المبکر” در قدس اشغالی رخ داده است. رژیم صهیونیستی در پی این حمله، در قدس اشغالی حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

لوبا سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت: شخصی با یک کامیون بزرگ گروهی از نظامیان را که در حال خارج شدن از اتوبوس بودند را زیر گرفت که ۴ تن را در دم کشت و ۱۸ تن را زخمی کرد. در بین زخمی‌ها وضعیت سه تن بسیار وخیم است.

 

جزئیات کشته شدن 6 نظامی اسرائیلی در عملیات منحصربفرد یک فلسطینی+ عکس

 

گفته شده دو تن از زخمی‌ها در بیمارستان جان باخته‌اند.

منابع محلی می‌گویند که نظامیان اسرائیلی فورا به سوی راننده کامیون آتش گشوده‌اند و پلیس اسرائیل از شهادت وی خبر داد.

همچنین نیروهای صهیونیست با حمله به منزل مجری عملیات والدین وی را بازداشت کردند.

رسانه‌های مطلع فلسطینی هویت مهاجم را “فادی قنبر” از اسیران آزاد شده فلسطینی که ساکن قدس اشغالی است، اعلام کرده‌اند.

در پی این عملیات، گروه‌های مقاومت فلسطینی با استقبال از اقدام جوان شهادت طلب، تاکید کردند که این عملیات و اقدامات مشابه پاسخی طبیعی به جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس است.

جنبش مقاومت اسلامی(حماس) و کمیته مقاومت از گروه‌هایی هستند که این عملیات را ستوده‌اند. آنها عملیات قدس را نشانه این دانسته‌اند که “مردم فلسطین همچنان به گزینه مقاومت پایبند هستند.”

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در پی این عملیات، به منزل شهید فلسطینی یورش بردند و پدر و مادرش را بازداشت کردند.

همزمان، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که تمامی کشته‌ها و زخمی‌های این عملیات سربازانی در یکی از تیپ‌های نخبه بوده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جلسه کابینه را که قرار بود بعد از ظهر امروز برگزار شود لغو کرد.

در پانزده ماه گذشته حملات زیادی از سوی فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها صورت گرفت. در اغلب این حملات ضاربین از چاقو استفاده کرده بودند.

۳۵ صهیونیست در جریان حملات فلسطینی و یا اعراب اسرائیلی از اکتبر سال ۲۰۱۵ کشته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی هم گفته است که بیش از ۲۰۰ فلسطینی که اکثر آنها مهاجم بودند هم از آن زمان تاکنون کشته شده‌اند.