به گفته قاسمی، در روز 13 فروردین نیروی انتظامی نکا هماهنگی های لازم را با پلیس راه ساری و میاندورود به منظور حضور نیروهای پلیس راه جهت روان ‌سازی ترافیک تصادفات احتمالی در مسیرهای تفریحی و تردد مسافران به عمل می آورند.
 
 
 
 
 

رحیم قاسمی‌طوسی در گفت و‌گو با  تسنیم، اظهار داشت: جشن‌ها و آیین‌های ویژه روز سیزدهم فروردین در نقاط مختلف شهرستان نکا برگزار می‌شود.

 

 

وی افزود: سیزدهم فروردین را روز طبیعت نامگذاری کرده‌ و طبیعتی در کشور پهناور ایران، از دیرباز مورد احترام بوده و مردمان این سرزمین در حفظ و پاکیزگی آن کوشیده‌اند.

 

 

به  گفته قاسمی، در روز ۱۳ فروردین نیروی انتظامی نکا هماهنگی های لازم را با پلیس راه ساری و میاندورود به منظور حضور نیروهای پلیس راه جهت روان ‌سازی ترافیک تصادفات احتمالی در مسیرهای تفریحی و تردد مسافران به عمل می آورند.

 

 

قاسمی افزود: به منظور برقراری گشت‌های سواره  انتظامی و برای اتخاد تمهیدات امنیتی لازم فردا ۱۳ فروردین اداره  آموزش و پرورش، شهرداری، شرکت  گاز، مخابرات، برق و جهاد کشاورزی هر کدام، یک دستگاه خودرو را در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهند.

 

 

به گفته  وی، اداره  منابع  طبیعی نیز به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی احتمالی در جنگل‌ها با استقرار ماشین آتش نشانی در اماکن تفریحی جنگلی از ۱۲ تا ۱۴فروردین در آماده  باش کامل هستند.

 

 

قاسمی افزود: با هماهنگی بخشداران و دهیاران با پاسگاه‌های انتظامی نسبت به تدارک یا انتقال آب شرب بهداشتی برای استفاده مردم و مسافران و تهیه و توزیع کیسه‌های زباله  برای جمع آوری زباله در مسیر جاده  روستایی پرتردد و شلوغ اقدامات لازم  را انجام می‌دهند.

 

 

فرماندار نکا گفت: از ۱۲ تا ۱۴ فروردین اداره محیط زیست برای تهیه کیسه‌های زباله  و شهرداری برای آماده به  کار کردن نیروها وماشین آتش نشانی برای اطفا حریق احتمالی، نسبت به  تهیه آب شرب و آماده  سازی سرویس بهداشتی در منطقه تفریحی قرمرض و ساحل مروارید و  نظافت  پارک‌های سطح  شهر برای مسافران  اقدام می‌کنند.

 

 

قاسمی گفت: شبکه  بهداشت و درمان  شهرستان نیز تمهیدات لازم را در این  ۳ روز از قبیل اورژانس۱۱۵، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی برای ارائه  خدمات درمانی در آماده باش هستند.

 

 

به گفته وی، در مسیر روستای چلمردی تا روستاهای بالادست نیز یک دستگاه  ماشین  آتش نشانی برای اطفاء حریق احتمالی مستقر می‌شوند.

 

 

فرماندار نکا گفت: اداره راه و ترابری شهرستان به منظور روان ‌سازی ترافیک در جاده‌های منتهی به مناطق تفریحی و جنگلی نسبت به  خط کشی، ترمیم و بهسازی آسفالت  اقدام  کرده و هلال احمر نیز در این  ۳ روز  با نصب چادر  برای خدمت‌رسانی در خدمت مسافران نوروزی خواهند بود.

 

 

قاسمی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری با توزیع بروشور، تراکت، نصب بنر و پارچه، اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها را به اطلاع مسافران رسانده و با نصب بنر و پارچه در طول مسیر، مسافت و ظرفیت های اماکن تفریحی را در معرض دید مسافران قرار می‌دهند.