ترویج روشهای جدید طبخ ماهی و شناساندن آن به مردم و معرفی محصولات و فرآورده های شیلاتی از جمله اهداف برگزاری جشنواره عرضه و طبخ آبزیان ساری است.

جشنواره عرضه و طبخ آبزیان ساری برگزار می شود

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) مدیرکل شیلات مازندران گفت: با توجه به ظرفیتها و توانمندی های خوب شیلاتی استان و جایگاه ممتاز آن در فعالیت های شیلاتی کشور، و نظربه در پیش بودن ایام پایانی سال و نیز تبلغ و ترویج فرهنگ آبزی مصرفی در جامعه ، در نظر داریم این جشنواره را در شهر ستان ساری برگزار کنیم.

 

دکتر رستمی در جلسه ستاد برگزاری این جشنواره در سالن اجتماعات اداره کل شیلات مازندران گفت: ترویج روشهای جدید طبخ ماهی و شناساندن آن به مردم و معرفی محصولات و فرآورده های شیلاتی از جمله اهداف مهم شیلات استان دربرگزاری این جشنواره است.

 

مدیرکل شیلات مازندران از اتحادیه ها و تعاونیهای صیادی و آبزی پروری به خصوص فعالان شیلاتی استان خواست با توجه به ظرفیت بالای شیلاتی در جشنواره با حساسیت بیشتری حضور یابند. وی بابیان اینکه سرانه مصرف آبزیان دراستان درحال حاضر ۷/۱۳ کیلو گرم است اظهار امیدواری کرد: جشنواره آبزیان بتواند زمینه های لازم را برای ارتقاء فرهنگ آبزی مصرفی و تولید بیشتر و افزایش سرانه مصرف آبزیان فراهم نماید.

 

به گفته دکتر رستمی ، هفتمین جشنواره عرضه و طبخ آبزیان قرار است از ساعت ۱۰ صبح ۱۷ ( هفدهم ) اسفندماه جاری به مدت پنج روز در شهرستان ساری ، بعداز پل تجن ، پارک قائم به همراه کلاسهای آموزش طبخ ماهی با استفاده از مربی مجرب برگزار شود که شهروندان می تواند ضمن بازدید و خرید محصولات شیلاتی به صورت رایگان در کلاسهای آموزشی طبخ شرکت کنند. مدیرکل شیلات استان همچنین از برگزاری مسابقه طبخ ماهی در پنج محور : حفظ ارزشهای غذایی ماهی،بهترین تزئینات،باصرفه بودن و سهولت در طبخ , ،نوآوری و خلاقیت ، کیفیت و طعم ومزه غذا خبرداد و تصریح کرد: از تعداد ۱۵ نفربرتر شرکت کننده درمسابقه طبخ ماهی که درروز جمعه ۲۰/۱۲/۹۵ ساعت ۱۰ صبح در محل جشنواره برگزار می شود تجلیل خواهد شد.