رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندرود درباره جمع آوری فیلترهای سیگار از معابر ساری گفت : فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بهترین راه برای مدیریت مصرف دخانیات و جلوگیری از انباشت پسماند آن است.

 

 

به گزارش شرق پرس همزمان با روز جهانی بدون دخانیات، جمعی از کارکنان ادارات دولتی و سازمانهای حفاظت محیط زیستی و سازمانهای مردم نهاد در اقدامی نمادین در سطح شهر ساری و در معابر عمومی به جمع آوری فیلتر های سیگار پرداختند.

 

با توجه باینکه چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه برابر با ۳۱ ماه می روز جهانی بدون دخانیات است, رفتگران طبیعت در ساری اقدام به پاکسازی فیلتر های سیگار از میدان امام به سمت ساختمان عمارت شهرداری و پیاده رو بلوار آزادی نمودند.


این اقدام رفتگران طبیعت در جهت آگاهی سازی مردم نسبت به مضرات فیلتر سیگار برای خاک ،آب و طبیعت  و خواهان نصب سطل هایی بعنوان زیرسیگاری در مکان های عمومی و پارک ها بودند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندرود در حاشیه این مراسم گفت : فرهنگ سازی و آگاهی بخشی بهترین راه برای مدیریت مصرف دخانیات و جلوگیری از انباشت پسماند آن است.

بهرام فغانی افزود : به استناد نظر کارشناسان، حدود چهار هزار نوع ماده سمی در سیگار وجود دارد که به تبع در فیلتر سیگار تجمیع می شود و مردم نباید این پسماند را ناچیز بشمارند ، زیرا فیلتر پسماند دخانیات ناقل بسیاری از بیماری های است و یکی از عوامل تخریب کننده محیط زیست محسوب می شود.

 

جمع آوری فیلترهای سیگار از پیاده روهای ساری + تصاویر

 

جمع آوری فیلترهای سیگار از پیاده روهای ساری + تصاویر

 

جمع آوری فیلترهای سیگار از پیاده روهای ساری + تصاویر