جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اظهارات برخی که می‌گویند کجای این کار افتخار دارد، با طرح این پرسش که اگر این نتایج افتخار نیست حتماً فشارهای روی ملت افتخار است، اظهار کرد: در همه نظرسنجی‌هایی که درباره توافق هسته‌ای صورت گرفته است بیش از 85 درصد مردم از این موضوع حمایت کرده‌اند

jahangiri51

 
 

شرق پرس: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پنجمین کنفرانس بین‌المللی صنعت احداث و انرژی که صبح امروز در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه فکر می‌کنم آینده اقتصادی کشور بسیار خوب، روشن و امیدوارکننده است، اظهار کرد: مردم در انتخابات سال ۹۲ با حرکتی که انجام دادند مدیریت کشور را وارد ریل صحیح خود کردند.

 

 

وی با بیان اینکه در گذشته فقط اتلاف درآمدهای حاصل از نفت صورت نگرفت بلکه در نظام مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور نیز شاهد اتلاف بودیم، ادامه داد: آثار حتی یک ریال که مدیران کشور خرج می‌کنند باید در زندگی مردم دیده شود. مردم ایران باید بدانند که در طول هشت سال گذشته ۹۵۰ میلیارد دلار درآمد حاصل از نفت چه شد؟

 

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: مردم ایران در سال ۹۲ با اتخاذ این تصمیم که مدیریت کشور به ریل صحیح خود بازگردد، باعث شدند که افرادی مجرب، کاردان و تحصیلکرده که سطوح مدیریتی مختلف را طی کرده بودند در جایگاه مدیریتی قرار بگیرند.

 

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تعیین اولویت‌های کشور مهمترین کار دولت در ابتدای فعالیت‌های خود بود، اظهار کرد: اصلی‌ترین مسأله‌ای که نسبت به مسائل کشور در اولویت قرار داشت موضوع تعامل با دنیا و حل مسأله ایران با قدرت‌های دنیا بود که دولت توانست این اولویت را با سربلندی و افتخار تمام کند و تیم مذاکره کننده نیز به گونه‌ای عمل کرد که ایران به همه اهداف مورد نظر خود دست یابد.

 

 

وی با اشاره به اظهارات برخی که می‌گویند کجای این کار افتخار دارد، با طرح این پرسش که اگر این نتایج افتخار نیست حتماً فشارهای روی ملت افتخار است، اظهار کرد: در همه نظرسنجی‌هایی که درباره توافق هسته‌ای صورت گرفته است بیش از ۸۵ درصد مردم از این موضوع حمایت کرده‌اند. مراجع، مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز این توافق را تأیید کرده‌اند.

 

 

جهانگیری با تأکید براینکه حل مسائل اقتصادی کشور در اولویت بعدی دولت یازدهم قرار گرفت، اظهار کرد: در دوره گذشته اقتصاد کشور با آسیبی جدی مواجه شد که دولت یازدهم با توجه خاص به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ درصدد رفع این مشکلات برآمد./ایسنا