حزب الله لبنان با اشاره به اینکه سران جریان المستقبل از قتل عام مردم بی دفاع یمن توسط سعودی‌ها خرسند است، تاکید کرد که این اتهامات برای دفاع از جنایات سعودی‌ها عیله یمن است و دولت عربستان حکومتی جنایات کار، نادان و منبع تروریسم است.

hezbolla-5

 

شرق پرس:  حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از اتهامات مطرح شده توسط رهبران جریان المستقبل در این کشور علیه ایران، تاکید کرد که مقایسه جنایات عربستان و حمایت‌های ریاض از تروریسم با جمهوری اسلامی ایران امری ظالمانه است.

 

براساس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در سایت العهد منتشر شده بود، حزب الله تصریح می‌کند که ارتباط سران المستقبل با سران عربستان سعودی باعث نمی‌شود که حزب الله در قبال تهاجم سعودی ها به یمن ساکت بنشیند. حزب الله لبنان با اشاره به اینکه سران جریان المستقبل از قتل عام مردم بی دفاع یمن توسط سعودی‌ها خرسند است، تاکید کرد که این اتهامات برای دفاع از جنایات سعودی‌ها عیله یمن است و دولت عربستان حکومتی جنایات کار، نادان و منبع تروریسم است.

 

حزب الله در بیانیه خود رفتار عربستان را ناشی از خشم سعودی‌ها از موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف و مقاومت حزب الله و ایران علیه حمله به یمن دانست و افزود: اتهامات سران المستقبل علیه ایران در راستای منافع پرونده‌های منطقه‌ای و بیگانه بود و حزب الله تاکنون بخاطر حمایت از منافع لبنان به این موضع‌گیری‌ها پاسخ نداده است.

 

حزب الله در ادامه این بیانیه شدید لحن و تقریبا بی سابقه با اشاره به اینکه عربستان با مزدوران خود در حال تفرقه آفرینی در منطقه است و رژیم نادان سعودی منبع اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه است تاکید کرد که ایران و رهبر بزرگ این کشور در کنار ملت‌های مستضعف جهان ایستاده‌اند و جهان شاهد موفقیت‌های چشمگیر ایران در حوزه علم و تکنولوژی هستند.

 

دو روز قبل «نهاد المشنوق» وزیر کشور و یکی از شخصیت‌های برجسته جریان «المستقبل» لبنان با تایید و استقبال کامل از جنگ افروزی عربستان سعودی در یمن، از مواضع حمایتی حزب الله و جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن به شدت انتقاد کرد.

 

المشنوق با متهم کردن غیر مستقیم ایران و حزب الله به دخالت در تحولات عراق و سوریه، از مخالفت با آنچه «توهین به عربستان سعودی» می‌نامد سخن گفت و افزود: یکسانی و برابری بین پادشاهی خیر (عربستان) و کشورهای برادرش و نقش آنها در لبنان از یک طرف و ایران، سوریه بشار اسد و نقش آن دو از طرف دیگر را نمی‌پذیریم و قبول نمی‌کنیم./فارس