شعبان وفایی نژاد پیشکوست کشتی با اشاره به اینکه وجود مسئولان سیاسی در جایگاه ریاست هیئت کشتی ساری نه تنها خدمت نبوده بلکه ضربات جبران ناپذیری بر این رشته وارد کرد، افزود: قبل از پیوندی، جواد واحدی فرماندار وقت به عنوان رئیس هیئت کشتی حضور داشت که وی نیز کارنامه موفقی در مدیریت هیئت کشتی نداشت...

حضور مسئولان سیاسی در جایگاه ریاست هیئت کشتی ساری چیزی به این رشته ضربه زد / کشتی ساری به افول رسید

 

به گزارش شرق پرس شعبان وفایی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: حدود ۲ سال است که از سوی اداره ورزش مرکز استان برای رضا پیوندی عضو فعلی شورای شهر ساری ابلاغی جهت مسئولیت هیئت کشتی صادر شد.

وی افزود: تاکنون حتی یک ابلاغ برای اعضای هیئت رئیسه پیشکسوتان، کمیته مربیان، داوران و سایر موارد ارائه نشد و دو سال گذشت و اعضای هیئت معرفی نشدند.

وفایی‌نژاد گفت: مربیان، قهرمانان و داوران در این مدت خواستار ملاقات و مطرح کردن مشکلات این رشته شده که نتوانسته با وی دیدار کنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن پیشکسوتان ساری گفت: رئیس هیئت قول تعیین مکان و دفتر هیئت و جایگاهی برای تمرینات متمرکز و ده‌ها قول دیگر داده بود که در یک مورد عملی نکرد.

وی تصریح کرد: افرادی که به رئیس هیئت قول کمک و مساعدت مالی به این رشته داده بودند نیز زیر قول خود زدند و قرار بود سالن ورزشی آذربایجان‌نشینان مرحوم بهروش به عنوان خانه کشتی تعیین شود که تبدیل به خانه تکواندو شد.

وفایی‌نژاد گفت: مقرر شده بود که لیگ کشتی نونهالان و نوجوانان مرکز استان برگزار شود که یک هفته برگزار و دیگر از ادامه مسابقات خبری نشد قول تمرینات متمرکز برای کشتی رده‌های سنی پایه نیز عملی نشد.

این کارشناس کشتی تصریح کرد: قابل قبول که محمد معصومی به عنوان دبیر هیئت پیگیر برخی از کارها بوده اما وی هم مدتی در کشور و مدتی در خارج از کشور هستند، جایگاه رئیس و دبیر و نائب رئیس باید مشخص باشد.

کارشناس کشتی مازندران با اشاره به اینکه وجود مسئولان سیاسی در جایگاه ریاست هیئت کشتی ساری نه تنها خدمت نبوده بلکه ضربات جبران ناپذیری بر این رشته وارد کرد، افزود: قبل از پیوندی، جواد واحدی فرماندار وقت به عنوان رئیس هیئت کشتی حضور داشت که وی نیز کارنامه موفقی در مدیریت هیئت کشتی نداشت.

وی افزود: البته هر دو تن مدعی هستند ناخواسته این مسئولیت را قبول کردند و تمایلی برای حضور بر مسند کار ندارند اما زمانی اوضاع وخیم تر می‌شود که حتی دبیر هیئت نمی‌تواند به موقع به رئیس دسترسی داشته و رئیس هیئت کشتی ساری از دسترس رئیس ورزش و جوانان مرکز مازندران نیز خارج است .

وفایی نژاد یادآور شد: بارها مربیان کشتی مرکز مازندران از چنین شرایطی ناراضی و ابراز اعتراض و انتقاد کردند و یادمان می‌آید که رئیس هیئت به جامعه کشتی قول داده بود که اگر تا شش‌ماه نتواند به ورزش اول مرکز استان خدمت کند استعفا خواهد داد که به قول خود عمل نکرد.

وی عنوان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، فرماندار، شهردار، رئیس اداره ورزش و جوانان و اعضای شورای شهر ساری باید نسبت به این وضعیت پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه انجمن پیشکسوتان کشتی ساری خاطرنشان کرد: در ساری حدود ۲۰ سالن و ۱۰۰ مربی سازنده، داوران بین المللی و آینده دار و بیش از سه هزار ورزشکار فعالیت می‌کنند که به آنها بی توجهی می‌شود و طرح و برنامه‌ای در کشتی ساری وجود ندارد و تنها دبیر هیئت به صورت رفع تکلیف چند مسابقه با کیفیت فنی پائین برگزار که تیمی در مسابقات قهرمانی استان شرکت کند.

وفایی نژاد گفت: ساروی‌ها بیش از ۱۰ مدال طلا، نقره و برنز جهان و سه مدال المپیک و ده‌ها مدال آسیایی، بین المللی و کشوری برای ساری صید کرده و قهرمانان بزرگی همچون مجید ترکان، عسگری محمدیان، محمد حسین دباغی، سید مراد محمدی، نقی داداشی، یاسر خالپوربه همراه دهها مربی بین الملی در سی سال فعالیت ورزشی دارند اما خروجی مناسبی دیده نمی‌شود.

وی یادآور شد: در مسابقات اخیر تیم ملی مسئولان هیئت ساری نتوانستند چهره‌های شاخصی به تیم ملی معرفی واز این رو تحولات گسترده مدیریتی در هیئت کشتی ساری اولویتی اجتناب ناپذیر در احیای این رشته به شمار می رود.