آن طور که فرماندار استانبول گفته مهاجم یک نفر بوده و خود را به شکل پاپانوئل درآورده بوده است.این کلوب در محله اورتاکوی استانبول واقع شده

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از واسیپ شاهین، فرماندار استانبول از کشته شدن دست‌کم ۳۹ تن از جمله ۱۶ شهروند خارجی و زخمی شدن ۶۹ تن دیگر در جریان این حمله خبر داده است.
 
در شب سال نو میلادی ده‌ها تن در پی حمله‌ای مسلحانه به کلوب رینا در استانبول کشته و زخمی شدند.واثب شاهین، فرماندار استانبول اعلام کرد که دست کم ۳۵ تن جان خود را در پی این حمله از دست داده‌ا‌ند. شمار زخمی‌شدگان نیز ۴۰ نفر اعلام شده است.شبکه‌های تلویزیونی ترکیه نخست گزارش دادند که شمار مهاجمان دو نفر بوده و آنان خود را به شکل بابا نوئل درآورده بودند. طبق اخباری که پس از آن منتشر گردید، گفته شد که این حمله مسلحانه به دست یک نفر صورت گرفته است.
 
آقای شاهین همچنین گفته یک مامور پلیس در میان کشته شدگان این حمله است.آن طور که فرماندار استانبول گفته مهاجم یک نفر بوده و خود را به شکل پاپانوئل درآورده بوده است.این کلوب در محله اورتاکوی استانبول واقع شده و بنابر گزارش‌ها به هنگام حدود ۷۰۰ نفر در داخل کلوب رِینا بوده‌اند.
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که امروز (شنبه ۳۱ دسامبر) در آستانه برگزاری مراسم سال نوی میلادی در شهرهای مختلف جهان، تدابیر امنیتی افزایش یافته است.در شهرهایی مانند لندن، بروکسل و برلین هزاران نیروی پلیس اضافه برای کنترل مراسم آغاز سال میلادی ۲۰۱۷ به کار گرفته شده‌اند.
 
 
 حمله مسلحانه بابا نوئل به یک کلوب شبانه در استانبول+ تصاویر
 
 
 حمله مسلحانه بابا نوئل به یک کلوب شبانه در استانبول+ تصاویر