در تازه‎ترین اتفاق یک دستگاه کامیون حامل سوخت مازوت که از محور جنوب به شمال جاده باریک گهرباران در حال تردد بود بنا به دلایل نامعلومی تعادل خود را از دست داد و واژگون شد.

tasadof54

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس باریک بودن و استفاده خارج از توان و ظرفیت فنی از این محور در سال‎های گذشته همواره سبب به نمایش درآمدن صحنه‎هایی از برخورد اتومبیل‎ها با هم یا واژگونی آنها و یا مرگ‌ و میر جاده‎ای عده قابل توجهی از عابران و هموطنان و حتی آلودگی محیط‌ زیست در اراضی مجاور این مسیر شده است.

 

در تازه‎ترین اتفاق یک دستگاه کامیون حامل سوخت مازوت که از محور جنوب به شمال جاده باریک گهرباران در حال تردد بود بنا به دلایل نامعلومی تعادل خود را از دست داد و واژگون شد.

 

این حادثه هر چند تلفات جانی در بر نداشت اما یک بار دیگر زنگ هشدار را برای مسئولان به صدا درآورد که محیط‌زیست و جان و سلامت مردم گهرباران همچنان پس از سال‎ها مددخواهی منتظر نگاه مسئولان است و مشکلات این محور مهم در مازندران با شعار یا اقدامات سطحی و ناکافی حل نمی‎شود.

 

محمد کوثری یکی از اهالی گهرباران امروز در گفت‌وگو با  فارس در شهرستان میاندورود با بیان اینکه حادثه واژگونی کامیون حامل مواد سوختی برای مردم منطقه به یک مساله عادی بدل شده است که راهی جز تحمل آسیب‎های آن را در آینده نداریم، گفت: مردم بارها در دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی خواستار ممنوعیت تردد ماشین‌آلات سنگین از این محور شده‌اند اما هنوز خبری نیست.

 

وی به حادثه مرگ ۶ نفر در دو تصادف در فاصله یک هفته در تابستان سال گذشته در این محور اشاره کرد و افزود: محور گهرباران با وجود این خطرات به حال خود رها شده است و مسئولان راه و شهرسازی استان به بهانه محدودیت منابع اعتباری تنها نظاره‎گر این پیامدهای ناگوار هستند.

 

یکی دیگر از اهالی مردم شهرستان میاندورود نیز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ساحل گهرباران مهم‌ترین نقطه برای جذب گردشگر در میاندورود است، تصریح کرد: خطرات ناشی از نامناسب بودن راه دسترسی به این سواحل سبب عدم شکوفایی استعدادهای گردشگری ساحلی در میاندورود شده است.

 

عباس سلیمی انتظار خود و اهالی مردم گهرباران از مسئولان را توجه به نیازهای مردم و تعریض جاده پرتردد گهرباران اعلام کرد و بیان داشت: اینکه بگوییم پس از ساخت مراکز ساحلی و اقتصادی متعدد و گسترش مناطق مسکونی، تجاری و کشاورزی و تفریحی در سال‎های اخیر در گهرباران این محور همچنان جز راه‎های فرعی درجه دوم کشور است، فقط شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت حفظ جان مردم است که روزانه در جاده گهرباران به کام مرگ کشیده می‎شوند.

 

به گفته شاهدان و اهالی منطقه بر اثر واژگونی این تانکر سوخت در محور گهرباران با وجود تلاش انجام شده مقادیر قابل توجهی سوخت مازوت که برای نیروگاه نکا حمل می‌شد به اراضی حاشیه جاده رها شد و با وجود همیشگی بودن این واژگونی‌ها و تکرار آن در سال‎های اخیر در آینده‎ای نزدیک آلودگی شدید خاک نیز گریبان مردم کشاورز و محصولات کشاورزی منطقه را می‌گیرد.