یکی از کارگران شرکت حفاری نفت شمال با اعلام اینکه 150 نفر از کارگران این شرکت اخراج شدند گفت: کارکنان اخراجی با خانواده های خود قرار است مقابل فرمانداری بهشهر تجمع کنند.

حکم اخراج در دستان 150 کارگر حفاری شمال

 

 
به گزارش شرق پرس یک کارگر شرکت حفاری نفت شمال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پس از قرارگرفتن سکوی حفاری امیر کبیر در دریای خزر برای اکتشافات نفتی، این شرکت به عنوان پایگاه پشتیبانی این سکو فعالیت می کرد افزود: اخیرا مناقصه ای برای پشتیبانی راهبردی سکوی امیرکبیر برگزار و یک شرکت کشتیرانی که تخصصی در امور فنی سکوهای حفاری ندارد برنده این مناقصه شد.
 
 
 
وی گفت: با برنده شدن این شرکت ، مسئولان شرکت حفاری نفت شمال حکم اخراج ۱۵۰ کارگر این شرکت را امروز به دستشان دادند.
 
 
 
این منبع با بیان اینکه کارگران اخراجی تا ۳۱ تیرماه امسال با شرکت قرارداد همکاری دارند،گفت: شرکت اعلام کرد تا این تاریخ حقوق آنها را پرداخت می کند و پس از این هیچ تعهدی در این باره ندارد.
 
 
 
وی گفت: در حالیکه بسیاری از این کارگران با ۸ تا دهسال سابقه کار در شرکت حفاری نفت شمال با اصول نگهداری و پشنیبانی فنی از سکوهای نفتی در آبهای عمیق آشنا هستند ، شرکت برنده مناقصه در اولین گام ۱۷ پرسنل خارجی را بکار گرفته است که۱۰ برابر کارشناسان کشورمان حقوق می گیرند.
 
 
 
وی افزود: کارکنان اخراجی با خانواده های خود قرار است مقابل فرمانداری بهشهر تجمع کنند.
 
 
 
شرکت حفاری شمال در سال ۱۳۷۷ به موجب مصوبه هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسید.
 
 
 
این شرکت در سال ۱۳۸۷ و براساس سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به شرکت سهامی عام تغییر ماهیت داد و در سال ۱۳۸۸ پذیره نویسی سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.
 
 
 
حفاری شمال در حال حاضر مالکیت ۹ دستگاه سکوی حفاری خشکی نیمه‌سنگین و ۳ دستگاه سکوی حفاری دریایی پایه‌دار دارد و موفق شد در سال ۱۳۹۰ حفاری در یک میدان عظیم هیدروکربنی را در آبهای ایرانی دریای خزر به اتمام برساند.