دست کم 4 مجسمه هوگو چاوز در مکان های مختلف کشور تخریب یا سوزانده شدند .

 

یک گروه نقابدار، خانه پدری و نیز خانه مادر بزرگ «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید این کشور را در شهر ‘باریناس’ آتش زدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه آ ب ث، این گروه در جریان تظاهرات اعتراضی مخالفان دولت که در طول روز دوشنبه به وقت محلی در ایالت باریناس برگزار شده بود، همچنین دست به غارت و ایجاد آتش سوزی در مناطق دیگر کردند و در حالی‌ که گارد ملی‌ بولیواری هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌ داد، موفق به ایجاد خشونت شدند.
 

 
وخیمترین حوادث دیروز در شهر باریناس مرکز ایالتی به همین نام رخ داد و چندین مغازه مخصوصا نانوایی ها مورد غارت قرار گرفتند و مرکز خرید ‘فروم’، که متشکل از ۲۰ مغازه تجاری است، تقریبا بطور کامل به دست نقابداران به یغما رفت.
 

 
این گروه خرابکار همچنین به پرتاب کوکتل مولوتف به سوی ساختمان های دولتی از جمله موسسه خودمختار مسکن ایالت باریناس، معاونت آموزش و پرورش، مقر حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و شورای ملی‌ انتخاباتی پرداختند .
 

 
به گفته رسانه های خبری، هرج و مرج تقریبا تمامی باریناس را که زادگاه چاوز است، در بر گرفته و ورودی و خروجی های شهر با موانع متشکل از باقی‌ مانده های مصالح ساختمانی و اشیایی که مانع عبور خودروها می‌ شوند، مسدود شده است .
 

 
خبرها حاکی از آن هستند که بیش از ۱۰۰ نفر به دلیل گلوله های ساچمه ای یا پلاستیکی، تیرهای جنگی و نیز دیگر اشیا مجروح شده اند، تا حدی که یکی‌ از مراکز بهداشتی این شهر از تظاهرکنندگان مجروح پر شده و دیگر پذیرای افراد بیشتری نیست .
 

 
همچنین گزارش شده که یک جوان ۱۹ ساله که در یکی‌ از این تظاهرات ها در باریناس شرکت داشت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است.
 

 
گزارشها همچنین حاکی از این است که دست کم ۴ مجسمه هوگو چاوز در مکان های مختلف کشور تخریب یا سوزانده شدند .
 

 
از سوی دیگر گزارش شده که نیروهای امنیتی و پلیس «نیکلاس مادرو» رئیس جمهوری روز دوشنبه با سرکوب یک تظاهرات پزشکان و پرستاران در کاراکاس بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کرده اند.
 

 
به گزارش ایرنا، از ۱۲ فروردین که تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا ابعاد گسترده ای یافت تاکنون نزدیک به ۵۰ نفر کشته و صدها نفر نیز مجروح شده ا‌ند .
 

 

ونزوئلا به دلیل کاهش قیمت نفت علاوه بر عملکرد بد اقتصادی دولت، با بحران وخیمی مواجه شده که نتیجه آن نا آرامی ها و درگیری ها افزون بر تظاهرات غیر دولتی به دلیل کمبود مواد غذایی و دارو است.