علی خدمتگزار مدیربنادر ودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از خرید 2 ابر جرثقیل 64 تنی برای توسعه هر چه بهتر بندر امیرآباد خبر داد.

خریداری 2 ابر جرثقیل برای بندر امیرآباد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مدیربنادر ودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران گفت که در پسابرجام روند توسعه ای و تامین تکنولوژی مورد نیاز روز دنیا برای این بندر شتاب گرفت.

 

علی خدمتگزار درگفت و گو با ایرنا افزود : تا پیش از برجام خرید برخی تجهیزات مورد نیاز از جمله جرثقیل ۶۴ تنی به سختی قابل تامین بود و ۲ دستگاه از این تجهیزات پیش از برجام به صورت اسقاطی از داخل تامین شد.

 

وی اضافه کرد : این درحالیست که در پسابرجام ۲دستگاه جرثقیل ۶۴ تنی نو با اعتبار ۱۵ میلیون دلاری از خارج خریداری و در حال مونتاژ و سرهم بندی در داخل بندر است.

 

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران تمایل سرمایه گذاران خارجی از روس، قزاقستان، ایتالیا و برخی کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی را از دیگر رهاورد مثبت پسابرجام در بندر امیرآباد اعلام کرد.

 

خدمتگزار افزود : جذب سرمایه گذاری وانعقاد قرارداد با سرمایه گذاران خارجی زمانبراست، ولی روند رو به رشد بازدید سرمایه گذاران خارجی از بندر و تمایل این گروه برای سرمایه گذاری در پسابرجام افزایش یافت.

 

وی ایجاد روند امید در سرمایه گذاران داخلی را از دیگر دستاوردهای پسابرجام قلمداد کرد و افزود : هم اکنون ۲ پروژه مهم اقتصادی شامل واحد مبل سازی و ام دی اف در دست اجراست که با رونق صادرات در پسابرجام تعداد دیگری از واحدها نیز قطعا برای استقراروارد بندر می شود.