ادیانی نماینده قائم شهر نایب رییس کمیسیىون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می رود که هر چه سریعتر خط لوله مستقل دامغان ، نکا را تکمیل کند.

خط انتقال گاز دامغان به نکا هرچه سریع تر تکمیل شود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چنین سرما و یخبندانی در شهرهای مازندران در سی سال اخیر بی سابقه بوده است گفت: ضعف زیرساخت ها دلیل اصلی قطع گاز در مازندران است و بنابر گزارشات دریافتی کمیسیون انرژی ٢۶ استان کشور با قطع گاز مواجه شده اند.

 

وی با بیان اینکه احداث خط لوله مستقل برای مازندران در هیئت وزیران تصویب شده است افزود: مقرر شده از دامغان خط لوله ای مجزا به سمت نکا کشیده شود،تا گاز مازندران تقویت شود، اما متاسفانه این پروژه بزرگ با رکود مواجه شده و پیشرفتی جدی نداشته است.

 

نایب رییس کمیسیىون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت انتظار می رود که هر چه سریعتر خط لوله مستقل دامغان ، نکا را  تکمیل کند.

 

سید علی ادیانی با اشاره به اینکه بخشی از گاز مازندران با واردات از طریق ترکمنستان تامین می شود، گفت: متاسفانه گاهی کشور ترکمنستان همکاری لازم را با دولت و وزارت نفت ندارد.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت های مازندران برای تامین نیاز گاز مصرفی خانوارها،واحدهای تولیدی و صنعتی و نیروگاه برقی دچار مشکل است افزود: زیرساخت های لازم برای انتقال خطوط گازی برای اتصال به شاهراه اصلی خطوط گاز کشور وجود ندارد.

 

ادیانی با اشاره به اینکه مازندران در انتهای خط انتقال گاز از محور خراسان و گیلان قرار دارد، گفت : مازندران با بروز کمترین حادثه طبیعی با افت فشار گاز مواجه می شود و در دوره جدید سرما گاز برخی روستاهای شهرستان های آمل و بابل قطع شده است.

 

 

 

 

 

yjc