حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور تهدیدهای فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدیریت فضای مجازی در جای دیگری است و کشورهایی که خود در این قضیه مبتکر بودند در برخی از آن ها چون کشورهای اروپایی بعضی شبکه ها را مضر امنیت خود دیدند لذا فضای مجازی حتما باید مدیریت شود.

reesi-dadsetan14

 

 

شرق پرس: دادستان کل کشور گفت: دسترسی های فردی به فضای مجازی را نمی توان محدود کرد اما صیانت حکومت از اخلاق، فرهنگ و سرمایه های جامعه در مقابل دشمنی ها در آن فضا بسیار مهم است.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در گردهمایی شوراهای صلح و سازش دادستانی کشور در سالن همایش مجتمع فرهنگی عمار قم، تهدیدهای فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: مدیریت فضای مجازی در جای دیگری است و کشورهایی که خود در این قضیه مبتکر بودند در برخی از آن ها چون کشورهای اروپایی بعضی شبکه ها را مضر امنیت خود دیدند لذا فضای مجازی حتما باید مدیریت شود.

 

وی بیان کرد: معتقدیم باید از این دست ساخته بشر برای تسهیل در امور، جمع بندی، دسترسی به اطلاعات و بهنگام شدن استفاده کرد و اگر این فضا مدیریت نشود ضررهایی در امنیت اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و ورود به حریم خصوصی خواهیم داشت که شیرین کامی ها به تلخ کامی تبدیل می شود.

 

وی ادامه داد: صیانت از روحانیت یک ضرورت است و این قشر تاثیرگذارترین قشر در میان مردم و دیگر مسلمانان عالم است و امروز اثرگذارترین و مطمئن ترین گروه در بین گروه های مرجع، روحانیت است.

 

دادستان کل کشور اظهار کرد: با همه فراز و فرودهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم و مشکلاتی که در برخی افراد روحانی بوده است هنوز مرجع بودن روحانیت در مسائل سیاسی، اجتماعی و اعتقادی در سراسر کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت صیانت شود.

 

وی افزود: صیانت از روحانیت به تک تک آحاد افراد این کسوت مقدس بستگی دارد و هر فرد و چهره ای که در این کسوت است وظیفه صیانت از لباس مقدس روحانیت را دارد تا آسیب نبیند و از این رو مدیریت هایی که در مدرسه ها و حوزه های علمیه وجود دارد و در راس آن مراجع تقلید، باید با تدبیری مدیریت کنند که مجموعه روحانیت آسیبی نبیند.

 

دادستان کل کشور گفت: وظیفه رصد کردن مجموعه و آسیب زدایی از مجموعه روحانیت به عهده مدیران و دست اندرکاران در ارتباط با روحانیت است و هیچ مدیری در مجموعه روحانیت از مدیران مدارس، حوزه ها یا مدیران در سطح کلان نداریم که یکی از وظایف چند گانه او نظارت و مراقبت نباشد.

 

وی افزود: فلسفه ایجاد دادسرای ویژه روحانیت برای اجرای عدالت است که نکند زمان اجرای عدالت، شخصیت حقوقی یک روحانی مانع از اجرای عدالت شود و در این قضیه با توجه به آیات قرآن و روایت ها بتوان مسائل را دنبال کرد و اصل فلسفه صلح و سازش آن است که حکمی که در دادگاه ها صادر می کنیم حکمی ظاهری است و صلح حکمی واقعی است.

 

رئیسی اظهار کرد: ذات برخی اختلاف ها محکمه ای و دادگاهی نیست به عنوان مثال در مسائل اختلاف خانوادگی ذات جریان خانواده بسته به رابطه حقوقی ایجاب و قبول است و ذات و حقیقت همچنین خمیرمایه ازدواج، مودت و رحمت است.

 

وی گفت: باید تلاش شود با همکاری شورای صلح و سازش، غیر از مواردی که نفوذ افراد غیرصالح به سازمان روحانیت باشد همچنین افرادی دچار هوای نفس شده و آسیب به جایگاه روحانیت می زنند در بقیه موارد که با شاکی خصوصی پرونده ای در دادسرای روحانیت باز شده باشد با رضایت شاکی خصوصی پرونده بسته شده و در صحن دادگاه نیاید.

 

وی ادامه داد: آمار نشان می دهد که تشکیل این شورا کار تاثیرگذاری بوده و شاهد کاهش ورودی پرونده به دادسرای ویژه بوده ایم و این سازو کار موثر و کارساز بوده است و کار شورا باید با ارشاد و صلح و سازش همراه باشد.

 

دادستان کل کشور اظهار کرد: در انتخابات پیش رو ملجا مردم روحانیت است و باید تلاش شود که از این مجموعه اثرگذار در برابر لطمه ها، نفوذ ها و لغزش ها صیانت شود تا روحانیت به عنوان ملجا و پناهگاه در جامعه اسلامی اثر گذار باشد.

 

وی گفت: امروز امتداد راهبردی ما در جهان اسلام در هر جایی که حق خواهی، عدالت خواهی و ضدیت با استکبار پرچمی بلند شده نشات گرفته از پرچمی است که امروز به دست مردم ایران و رهبری نظام اسلامی وجود دارد و این مساله مسئولیت روحانیان را سنگین می کند.

 

رئیسی افزود: امروز جریانی که در برابر وهابیت و تکفیری ها و مساله آسیب های فکری ایستاده ،روحانیت است و روحانیان تنها کسانی هستند که در جایگاه مرزبانی از تفکر ناب هستند این در حالی است که در برخوردهای تکفیری ها تفاوتی میان اهل سنت و شیعه نیست و از اهل سنت تعداد بیشتری توسط این گروه نسبت به شیعه کشته شده اند.

 

گردهمایی شوراهای صلح و سازش دادستانی کشور، امروز در قم آغاز شد و تا فردا جمعه ادامه دارد.