عروس قاتل که متهم است خواهر شهید لاجوردی را به قتل رسانده و با همدستی یک وکیل جسدش را مخفی کرده است، بزودی در دادگاه کیفری محاکمه می شود.

دادگاه قتل خواهر شهید لاجوردی بزودی برگزار می شود

 

 

شرق پرس: رسیدگی به این پرونده از ۲۸ بهمن سال ۹۲ همزمان با گم شدن زن ۷۰ ساله ای آغاز شد. خانواده این زن با مراجعه به پلیس با اعلام این که مادرشان خواهر شهید لاجوردی است، مدعی شدند او از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.
 

تحقیقات اولیه نشان می داد مقتول روز گم شدن در خانه کلاس مذهبی داشته و پس از آن دیگر کسی او را ندیده است.

 

با تحقیق از افراد حاضر در کلاس مذهبی، آنها ادعا کردند فاطمه مانند همیشه سرحال بود و بعد از کلاس نیز از خانه خارج نشد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان پلیس در جریان کشف جسد پیرزنی حوالی دشت مزار دماوند قرار گرفتند. با حضور تیم جنایی مشخص شد جسد زن سالخورده در میان پتو قرار دارد و پس از قتل به این محل منتقل شده و مقتول بر اثر اصابت جسم سخت به سرش، جان باخته است.

 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد جسد متعلق به خواهر شهید لاجوردی است که روز گذشته اعضای خانواده اش مفقود شدن او را اطلاع داده بودند.

 

با افشای این موضوع، ماموران راهی خانه فاطمه شده و به تحقیقات خود ادامه دادند. در بازرسی خانه، رد خونی در طبقه دوم ساختمان پیدا شدکه تا پارکینگ ادامه داشت. از سوی دیگر پسر مقتول هفت ماه قبل با دختری به نام «فرشته» ازدواج کرده بود که مقتول با این ازدواج مخالف بوده اما با اصرارهای پسرش با این وصلت موافقت کرده است.

 

از سوی دیگر تحقیقات محلی نشان داد، عروس و مادرشوهر با هم اختلاف شدیدی داشته اند. با مشخص شدن این موضوع فرشته با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی بازداشت و بازجویی از او آغاز شد.

 

فرشته ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت مادرشوهرش شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: من و همسرم همدیگر را دوست داشتیم اما فاطمه همیشه مخالف ازدواج ما بود. سرانجام با همدیگر ازدواج کردیم و در طبقه دوم خانه مادرشوهرم ساکن شدیم. بعد از ازدواج اختلاف های ما بیشتر شد و او به هر بهانه ای دنبال دعوا بود و اینقدر با من مخالفت کرد که از او کینه به دل گرفتم.

 

روز حادثه او بازهم به مشاجره با من پرداخت من هم که عصبانی شده بودم با میله آهنی دار قالی چند ضربه به سرش زدم تا نقش زمین شد. دقایقی بعد فهمیدم مادرشوهرم فوت کرده است. ابتدا ترسیدم اما با «بهمن» – متهم ردیف دوم – که در یک شرکت با او آشنا شده بودم، تماس گرفتم و از او کمک خواستم. دقایقی بعد مرد جوان با خودروی نیسان به در خانه آمد و بعد از پتوپیچ کردن جسد، آن را به اطراف دماوند منتقل کردیم و سپس به خانه بازگشتیم.

 

با اعترافات قاتل ۳۴ ساله ماموران موفق شدند بهمن را چند ماه بعد در حوالی تهران شناسایی و دستگیر کنند.

 

او در بازجویی ها با اعتراف به همدستی با «فرشته» گفت: من وکیل دادگستری هستم و در یک شرکت خصوصی با «فرشته» آشنا شدم. روز حادثه او با من تماس گرفت و موضوع قتل مادر شوهرش را گفت. من هم برای کمک به درخانه رفته و جسد را به بیابان های دماوند منتقل کردیم. بعد از آن چون می دانستم بالاخره موضوع افشا می شود به اطراف تهران رفتم و زندگی مخفیانه ای را آغاز کردم.

 

با اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، قرار مجرمیت «فرشته» به اتهام قتل عمد خواهر شهید لاجوردی و بهمن به علت اختفای جرم و حمل جسد از سوی سعید احمد بیگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی صادر شد تا پرونده پس از صدور کیفرخواست برای محاکمه متهمان به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود.

 
 
 
باشگاه خبرنگاران