طلا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: 130 هزار دانش آموزی که مواد مخدر مصرف می کنند، پشت نیمکتهای مدارس حضور دارند.

 

 

شرق پرس: حسین طلا گفت: بر پایه اعلام وزارت آموزش و پرورش در اول مهرماه سال ۱۳۹۴ حدود ۱۳ میلیون نفر دانش آموز در کشور تحصیل می کنند که در مقطع سنی ۷ تا ۱۹ سال هستند.

 

وی در ادامه در خصوص سن اعتیاد در دانش آموزان یادآور شد: برپایه گزارش‌ها سن اعتیاد به ۱۳ سالگی کاهش پیدا کرده است و ۱۳ سالگی یعنی نوجوانی که در ابتدای دوران تحصیلی دوره دوم خود یعنی در کلاس هفتم یا همان دوم راهنمایی سابق است.

 

طلا درباره این آمار گفت: برپایه آمار اعلامی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اکنون یک درصد از تعداد کل دانش آموزان کشور دارای اعتیاد هستند و بر مبنای صحت این آمار تعداد ۱۳۰ هزار نفر دانش آموز معتاد پشت نیمکتهای مدارس در حال تحصیل هستند، اما مسئولین وزارت آموزش و پرورش این آمار را قبول ندارند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره آمار اعلامی تاکید کرد: تعداد ۱۳۰ هزار دانش آموز معتاد، مربوط به آنهایی است که مصرف دائمی مواد دارند و آماری از آن دسته از دانش آموزانی که به صورت تفننی و تفریحی به استعمال مواد مخدر می پردازند در دست نیست وگرنه تعداد از این هم فراتر خواهد رفت.

 

طلا در انتها خاطرنشان کرد: ارائه آمارهای متضاد حکایت از آن دارد که وزارت آموزش و پرورش و همچنین معلمان و مربیان مظلوم این وزارتخانه که در مواجهه مستقیم با دانش آموزان قرار دارند برای حل این معضل خانمان سوز به معنای واقعی کلمه تنها هستند و وزارتخانه های بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، دادگستری و سازمان بهزیستی و از همه مهمتر ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تمام قد برای کمک به میدان وارد شوند و تلاش خود را در این عرصه افزایش دهند.

 

وی تاکید کرد: از طرفی هم مسئولین وزارت آموزش و پرورش با نگاهی واقع گرایانه اطلاعات لازم را به مسئولین ذیربط اعلام کنند، چون با افزایش این تعداد اعتماد صد در صدی مردم به مدارس کم خواهد شد./مهر