در نامه مسعود مدینه به استاندار مازندران آمده است؛ سوالی که به ذهن اینجانب بعنوان نماینده مردم ساری در پارلمان شهری متبادر می شود این است که با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری وحدت آفرین امام راحل عظیم الشأن اتفاق افتاده، واقعاً بروز این اشتباهات تفرقه افکنانه تعمدی می باشد یا صرفاً از روی سهو است؟

درج نام شهری دیگر بعنوان مرکز استان مازندران در کتاب درسی عمدی است؟

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در پی درج نام شهری غیر از ساری بعنوان مرکز استان مازندران در کتاب درسی دانش آموزان، سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری به استاندار مازندران نامه ی سرگشاده ای ارسال نمود.
 
 

 متن نامه مدینه به مهندس اسلامی به شرح زیر است:

محضر مبارک جناب آقای مهندس اسلامی

استاندار محترم مازندران

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می رساند برابر اسناد موجود، در نقشه های مندرج در صفحات ۲۶ ، ۲۸ ، ۴۹ و ۵۰ کتاب جغرافیای ایران پایه دهم دوره دوم متوسطه کلیه رشته ها در سال جدید تحصیلی (۹۷-۹۶) متأسفانه مشاهده می شود به جای درج نام “ساری” بعنوان مرکز استان مازندران، نام شهر دیگری به خلاف واقع مرقوم شده است. لذا مواردی را من باب استحضار و صدور دستورات مقتضی جهت پیگیری به عرض می رسانم:

همانطور که مستحضرید، مرکز هر استان بعنوان پیشانی و محور توسعه آن محسوب می شود چنانکه پیشرفت شهر مرکز استان از اصلی ترین شاخصه های توسعه به شمار می رود. کهن شهر ساری نیز بعنوان دیار سبز علویان با قدمت بیش از شش هزار ساله قرن هاست بعنوان مرکز استان مازندران در تقسیمات کشوری شناخته می شود.

متأسفانه با وجود همه ی نامهربانی هایی که برخی مسئولان، به این شهر و مردمانش در سالهای متمادی روا داشته اند اما مدیریت شهری ساری در پنج سال گذشته توانسته با ریل گذاری اصولی بخشی از عقب ماندگی های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را جبران نموده و با دگرگون ساختن سیمای ظاهری شهر و افتتاح پیاپی پروژه های عظیم ، مرکز استان مازندران را به جمع ۷ شهر برتر گردشگرپذیر ایران عزیز اسلامی برساند.

افزایش ۶۰۰ درصدی بودجه شهرداری ساری در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۱ که در هیچ یک از شهرهای استان مازندران سابقه نداشته است و همچنین کسب رتبه سوم شهرداری ساری در کشور پس از شهرداری های تهران بزرگ و مشهد مقدس در بحث سرانه هزینه کرد برای شهروندان در سال جاری، گواه این مدعاست که ساری به عنوان مرکز و پیشانی استان مازندران بر مدار توسعه قرار گرفته است و لذا این پیشرفت ها می تواند به همه شهرهای استان نیز تسری پیدا نماید.

با وجود این دستاوردهای شگرف متأسفانه در ادامه تحرکات سالهای اخیر تعدادی از مسئولان یکی از شهرهای استان که همواره داعیه برتری بر ساری بعنوان مرکز استان را داشته و با انجام برخی شیطنت ها سعی در بر هم زدن وفاق بین شهروندان این دو شهر داشته اند، اخیراً موضوع مورد اشاره در طلیعه نامه حاضر که اتفاقاً در روزهای اخیر در فضای مجازی نیز در سطح گسترده ای انعکاس پیدا کرده، فضای عمومی جامعه و مناسبات بین ساکنان این شهرها را ملتهب نموده است.

سوالی که به ذهن اینجانب بعنوان نماینده مردم ساری در پارلمان شهری متبادر می شود این است که با گذشت قریب به چهار دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که به رهبری وحدت آفرین امام راحل عظیم الشأن اتفاق افتاده، واقعاً بروز این اشتباهات تفرقه افکنانه تعمدی می باشد یا صرفاً از روی سهو است؟ واقعاً چه فرد یا افرادی مسئول این اشتباه بزرگ نابخشودنی صورت گرفته هستند؟

لذا از حضرتعالی به عنوان مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان مازندران استدعا دارم اولاً به مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و ثانیاً به شورای منطقه ای آموزش و پرورش مازندران دستور فرمایید نسبت به برگزاری جلسه فوری و اتخاذ تصمیمات مقتضی در خصوص این تخلف آشکار و شبهه ناک و اصلاح آن در کتاب درسی مذکور و همچنین برخورد با عاملان این اتفاق احتمالاً عمدی اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

مزید صحت، سلامت و توفیقات روزافزون همه خادمان صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه باریتعالی مسألت دارم.

سید مسعود مدینه
رئیس شورای اسلامی شهر ساری