داعش با انتشار مجموعه‌ای از پنج ویدیو در شبکه اینترنت، به مسلمانانی که برای کسب پناهندگی عازم اروپا شده‌اند توصیه کرده است که از رفتن به "سرزمین‌های کفر" خودداری ورزند و به جای آن، به "خلافت اسلامی" هجرت کنند.

 

 

 

شرق پرس: گروه تروریستی داعش از پناهجویان عازم اروپا خواسته است از مهاجرت به “سرزمین‌های کفر” خودداری ورزند.

 

این گروه با انتشار مجموعه‌ای از پنج ویدیو در شبکه اینترنت، به مسلمانانی که برای کسب پناهندگی عازم اروپا شده‌اند توصیه کرده است که از رفتن به “سرزمین‌های کفر” خودداری ورزند و به جای آن، به “خلافت اسلامی” هجرت کنند.

 

در این ویدیو‌ها مهاجرت و زندگی در کشورهای اروپایی زمینه‌ساز “معاصی کبیره” توصیف شده، زیرا حقارت مسلمانان را در پی دارد و مانع از آن می‌شود که آنان به تکالیف و واجبات دینی خود عمل کنند.

 

محتوای این ویدیوها بر شرایط تحقیرآمیز، محرومیت و تبعیض علیه پناهجویان و مهاجران مسلمان در کشورهای اروپایی تاکید نهاده و گفته است که نحوه زندگی در این جوامع مسلمانان را در معرض انحطاط اخلاقی و ارتکاب معاصی قرار می‌دهد.

 

گروه داعش تاکید کرده که تنها مناطق تحت تسلط این گروه است که قوانین شرع به درستی اجرا می‌شود و مسلمانان در سایه اسلام واقعی زندگی می‌کنند. به این ترتیب، واجب است مسلمانان برای زندگی به این سرزمین‌ها هجرت کنند.

 

این گروه تروریستی در مناطقی از سوریه و عراق حاکمیت دارد، متحدان داعش در لیبی و سومالی نیز بخش هایی را در اختیار دارند.

 

این ویدیوها توسط “ولایات خلافت اسلامی” در سوریه، عراق و یمن منتشر شده است و تاریخ ١۶ و ١٧ سپتامبر (٢۵ و ٢۶ شهریور) را دارد.

 

تاکنون داعش از اظهارنظر تفصیلی در مورد بحران پناهجویان در اروپا خودداری ورزیده بود و فقط مجله اینترنتی انگلیسی زبان این گروه به نام “دابق” در روز ٩ سپتامبر مقاله‌ای در این‌باره منتشر کرد. در این مقاله تاکید شده بود که مهاجرت از سرزمین‌های اسلامی به کشورهای غیراسلامی مکروه است./فرارو