رئیس جمهور در نشست خبری گفت:رئیس جمهور در ادامه نشست خبری خود با بیان اینکه ما رشد ۷.۴ درصدی داشته‌ایم، گفت: در منطقه چنین رشدی را نمی‌شناسیم و در حال حاضر در سطح جهان هم با توجه به شرایط رکود اقتصادی نمونه‌های خیلی زیادی از این رشد وجود ندارد

رئیس جمهور روحانی در نشست خبری:در برجام از نظر سیاسی موفق شدیم/ اگر برجام نبود حقوق اقشار مختلف جامعه را از کجا باید تامین می‌کردیم؟

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نهمین نشست خبری رئیس‌جمهور با رسانه های داخلی و خارجی که به مناسبت سالگرد اجرای برجام  برگزار شد، با اشاره به خدمات شایان توجه آیت‌الله هاشمی نسبت به انقلاب، نظام و کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صبر، متانت، بیان آرام در مسائل مهم سیاسی، روش اعتدالی، عقلانیت، خرد، حوصله  و سعه صدرشان و همچنین سکوتشان در هر جا که برای نظام لازم دیدند به ما نشان دادند که بهترین روش برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

 

مهم ترین محور اظهارات رئیس جمهور در این نشست خبری:

 

 *هاشمی با صبر و متانت و سکوت، آنجا که برای نظام لازم می دیدند در مسائل بسیار مهم سیاسی با روش اعتدالی و عقلانیت بهترین راه برای اداره کشور را به ما نشان دادند.

 

* در طول یکسال بیش از ۷۰۰ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده است. این در دنیا هم نظیری ندارد.

 

 *غیبت ایران در صحنه های بین المللی یک خسارت برای دنیا بود /ما از لحاظ سیاسی پیروز شدیم و قطعنامه ها را لغو کردیم.

 

* برجام تعلق به همه مردم از جمله به اقشار مسضعف دارد.

 

* اگر ۲۷ دی پارسال برجام اجرایی نمی شد و حالت ادامه پیدا می کرد کل درآمد نفتی ما امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان بیشتر نبود. امسال با اجرای برجام حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی خواهیم داشت.

 

* اگر نبود چکارمی کردیم. از حقوق کدام گروه می زدیم. آنها که نقد می کنند نقد لوکس می کنند. آنها بگویند اگر برجام نبود چه می شد.

 

* ما امسال بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنیم. اگر سرمایه گذاری نتوانیم انجام دهیم چگونه زندگی مردم تامین می شود.

 

* نسبت به حاشیه نشینها همه را بیمه کردیم. ۱۱ میلیون حاشیه نشین را بیمه کرده ایم. بهداشت و درمان ما به آنها خدمات می دهد.

 

* برجام متعلق به دولت نیست که کسی بخواهد دولت را نقد کند به برجام بپردازد. دولت را در موارد دیگری نقد کنید. برجام مسئله ملی است.

* (درپاسخ به ردصلاحیت خودش) ما را با شورای نگهبان دعوا نیندازید. انتخابات فرایندی دارد و امروز همه باید برای خدمت به نظام کمربندها را محکم کنیم.

 

*صنعت هوایی پایه گردشگری است|چرا باید پول رفتن به کشورهای دیگر را به شرکتهای خارجی بدهیم/بعضی مشکل دارند میخواهند هواپیمای کهنه سوار شوند خب شما بروید سوار کهنه ها شوید.

 

*ما الان فقط در بخش بانک مشکل داریم که برخی از امور حل شده برخی باقی مانده که عمده مشکلاتش غیر برجامی است.

 

*این حرف که آمریکایی‌ها بدعهدی کردند حرف درستی‌ست.

 

*آیسا تمدید یک تحریم قبلی است که البته از نظر ما نقض برجام است.

 

*من یک جمله‌ای ۱۶ آذر گفتم که صداوسیما زیادی ان را خلاصه کرد و ناقص شد.

 

*گفتم اگر آمریکایی‌ها تمدید آیسا را بی‌اثر نکنند نقض برجام است.

 

*صداسیما تکه اول این را حذف کرد که لابد می خواست وقت مخاطب گرفته نشود.

 

*ما در برابر این تخلف آمریکا اقدام کردیم.

 

*مثل کسانی که شب امتحان درس می‌خوانند ما هم بخشی از اجرای برجام را گذاشتیم شب امتحان که همین دیروز اجرا شد.

 

*روحانی  با عبور از اشاره مستقیم خبرنگار روزنامه ابتکار به رئیس دولت اصلاحات ترجیح داد به موضوعات دیگری بپردازد.

 

*آمریکایی‌ها بدقلق و بدعهد هستند و ما باید خودمان را برای شرایط مختلف اماده کنیم.

 

*برجام این نیست که کسی جایی انتخاب شود بگوید من خوشم نمی‌آید.رییس‌جمهور منتخب آمریکا نمی تواند خوشش نیاید. قرآن می‌گوید ای بسا از چیزی خوشت نمی‌آید درحالی‌که به نفع شماست. رییس جمهور جدید آمریکا نمی داند که برجام به نفعش است، برجام برد برد است.