سجادی اشتغال را مهمترین مشکل بهشهر دانست و یادآور شد: با توجه به رشد بالای بیکاری در جامعه اکنون در هر منزلی یک فرد بیکار وجود دارد...

 

 

به گزارش شرق پرس (شرق مازندران) با توجه به اینکه امروزه بخش دولتی به تنهایی قادر به جذب نیروهای بیکار نیست لذا ایجاد اشتغال خانگی و اشتغال خرد از جمله تاکیدات دولت برای کاهش بیکاری است که در این بخش با استفاده از توانمندسازی مددجویان امداد و بهزیستی با تسهیلات تبصره ۱۶، ارائه تسهیلات به مشاغل مختلف در قالب تبصره ۱۸ و همچنین ثبت نام در سایت رصد و استفاده از تسهیلات به افراد جویای شغل و ارائه تسهیلات بهین یاب به صنایع و بخشی از صنایع کشاورزی از جمله راهکارهای کاهش بیکاری اعلام شد.

 

در جلسه کارگروه اشتغال بهشهر چه گذشت؟


در این بین، ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان امداد و بهزیستی از جمله تاکیدات مهم برای توانمندسازی این افراد است که در قالب اشتغال خرد مورد توجه است و وام هایی از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان در برخی از موارد براساس طرح برای توانمندسازی این افراد ارائه می شود.

 


تامین ضامن دغدغه همیشگی مددجویان 

 


رئیس کمیته امداد بهشهر در جلسه کارگروه اشتغال بهشهر، با اعلام اینکه تامین ضامن دغدغه همیشگی مددجویان است، گفت: برخی از بانکها در پذیرفتن ضامن برای ضمانت شرایطی را اعلام می کنند که باید با توجه به شرایط مددجویان این شرایط تسهیل شود. 
ابراهیم اسدی افزود: برای اشتغال مددجویان امداد در سال جاری ۹۱ پرونده برای دریافت ۱۵ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات به بانکهای عامل ارائه شد که تنها ۲۹ نفر ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

 


تخصیص ۶۹ میلیارد تومان اعتبارات امداد

 


معاون اشتغال کمیته امداد استان مازندران هم در این جلسه گفت: از ۸۷ میلیارد تومان کل اعتبارات کمیته امداد مازندران تاکنون ۶۹ میلیارد تومان توسط بانکها تخصیص یافته است که از این مقدار سهم کمیته امداد شهرستان بهشهر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
سید علی اصغر رضایی افزود: تلاش داریم تا اشتغال زایی مناسبی را برای گروه هدف امداد و مددجویان با اشتغال خانگی و خرد ایجاد و روند توانمندسازی را تسریع بخشیم.

 


فرماندار بهشهر هم در این جلسه ، همچنان اشتغال را مهمترین مشکل این شهرستان دانست و یادآور شد: با توجه به رشد بالای بیکاری در جامعه اکنون در هر منزلی یک فرد بیکار وجود دارد لذا همه ما باید در این بخش احساس مسوولیت کرده و برای رفع بیکاری وارد عمل شوند.
سید خالق سجادی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی شهرستان براساس آنچه از سوی اداره کل ابلاغ شده است، طرح ارائه دهند و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 


معاون توانمندسازی بهزیستی مازندران هم در سخنانی گفت: با توجه به اینکه بهزیستی با جامعه هدف و افراد آسیب دیده، مواجه است و لذا نقطه امید همه این افراد، تسهیلات برای اشتغال زایی است.
نورالدین علاء الدینی بیان داشت: در شهرستان بهشهر در سال گذشته از رشد مناسب ۹۸ درصدی در جذب اعتبارات اشتغال زایی بهزیستی روبرو بوده ایم و امسال هم ۱۱۷ طرح با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: تاکنون برای ۵۰ طرح از طرح های ارائه شده به بانکها مبلغ ۷ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است و مابقی طرح ها باقیمانده است.

 


 همه دستگاههای اداری ملزم به ایجاد اشتغال هستند

 


 مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان مازندران گفت: تا آخرمهرماه پرونده های اشتغال تبصره ۱۶ به بانکهای عامل ارائه شود.
لیلا واثقی در جلسه کارگروه اشتغال فرمانداری بهشهر افزود: آخرین مهلت ارائه پرونده طرح ها به بانکها برای دریافت تسهیلات آخر مهر ماه اعلام شده است و این دستور استانی و شخص استاندار است.
وی با بیان اینکه سامانه رصد مهمترین سامانه برای رصد اشتغال است، ادامه داد: در این بخش همه شرکت های خدماتی و پیمانکاری که با دستگاههای اجرایی در حال کار هستند می توانند در این سامانه ثبت نام و از تسهیلات برخوردار شوند.
وی با اعلام اینکه همه دستگاههای اداری باید برای ایجاد اشتغال وارد عمل شوند، افزود: ۴۰ دستگاه اجرایی جدید به سامانه رصد اضافه می شود و تلاش شده است تا سامانه رصد برای همه دستگاهها تکمیل شود.

 

هیچ وام اشتغال خانگی در ۲سال گذشته به فنی و حرفه ای ارائه نشده است

 


رییس فنی و حرفه ای شهرستان بهشهر هم با اعلام اینکه هیچ وام اشتغال خانگی در دوسال گذشته به فنی و حرفه ای ارائه نشده است؛ گفت: برخی از طرح های ما شامل اشتغال خانگی است که برای توسعه و ایجاد اشتغال نیازمند تسهیلات ویژه است.
رامین کیانی افزود: مراقبت و زیبایی و طراحی دوخت بیشترین و بالاترین رشته های فنی و حرفه ای برای مراجعین است که با اختصاص و ارائه ۵۰ میلیون ریال تسهیلات می تواند اشتغال مناسب ایجاد کند که امیدواریم در قالب طرح های اشتغال خانگی مورد توجه قرار گیرد و افراد از این تسهیلات برای توانمندسازی بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

ایرنا