حجت الاسلام اکرمی اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به موضوع فیش های حقوقی و تخلفاتی که در شهرداری تهران از آن یاد شده است، تأکید کرد: در هر دوی این موضوعات، نهادهای مسئول بررسی کنند و اگر خلافی شده، بنا بر قانون با آن برخورد شود.

اگر در فیش های حقوقی و ماجرای واگذاری ها شهرداری تخلفاتی شد برخورد شود / هنوز برخی می گویند در سال 88 چرا به فلانی رأی دادی!؟

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی خبرها درباره تخلفات شهرداری گفت: اینکه بدون بررسی و اطلاع دقیق از ماجرا فرد، افراد یا یک نهاد را متهم کنیم، قطعا خلاف اخلاق و انسانیت است و باید جلوی چنین رفتارهایی در نظام اسلامی گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در گفت و گو با تابناک درباره بهره برداری سیاسی جناح ها از برخی تخلفات احتمالی برای تخریب رقیب و تهمت زدن به یکدیگر قبل از ثبات ادعاها، اظهار کرد: به نظر می آید، در جمهوری اسلامی باید روی دو مسأله مهم اهتمام داشته باشیم که یکی از آن ها قانون اساسی و دیگری ولایت است.

اشکال ما این است که در همه کارها متخصصیم

وی با تأکید بر اینکه اگر ولی فقیه را سنبل نظام بدانیم بسیاری از مسائل حل می شود، افزود: اشکال کار در کشور ما این است که همه متخصصیم. به قول ظریفی که می گفت ایرانیان در سه مقوله دیانت، سیاست و طبابت همگی متخصص هستند که این تخصص و اجتهاد همیشه برای ما مشکل درست کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از رفتارهای افرادی که خود را در همه امور متخصص امر می دانند، گفت: احتمالا این نوع افراد را زیاد در جامعه دیده اید که بحث دیانت که می شود، اظهار نظر می کنند، بحث سیاست که پیش می آید تئوری می دهند و بحث درد و بیماری هم که مطرح می شود، نسخه می پیچند!

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که در جریان انتخابات مجلس دهم اشاره داشتند “هرکس نظام و حتی من را قبول ندارد هم در انتخابات شرکت کند” یادآور شد: رهبری اجازه شرکت این بخش از افراد را هم در انتخابات صادر کردند؛ آیا ما اجازه داریم یقه این افراد را بگیریم که چرا در انتخابات شرکت کرده اید؟

التزام به قانون و ولایت راه حل مشکلات جامعه

به گفته اکرمی، اگر افراد التزام عملی و واقعی به به قانون و ولایت فقیه داشته باشند نه تنها خیلی از مشکلات امروز در جامعه ایجاد نخواهد شد، بلکه شاهد رفع بسیاری از مشکلات موجود خواهیم بود.

وی با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: وقتی رهبری انقلاب تأکید دارند روحانیت باید با ابزار روز دنیا و نرم افزارهای کامپیوتری آشنا شوند و نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند، نباید عده ای بگویند ما اصلا کامپیوتر و آشنایی با آن را قبول نداریم. قطعا دید ایشان نسبت به این قضایا بلندتر است.

هنوز برخی می گویند در سال ۸۸ چرا به فلانی رأی دادی

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری یک هفته پس از انتخابات ۸۸ اشاره و تصریح کرد: ایشان یک هفته بعد از انتخابات فرمودند، هر کسی در این انتخابات شرکت کرده و رأی داده به وظیفه قانونی خود عمل کرده است؛ حال چرا عده ای حتی امروز هم می گویند چرا به فلانی رأی داده ای و به فلانی رأی نداده ای!

وی ادامه داد: مشکل ما بروز چنین رفتارهایی در سطح جامعه است، وگرنه اگر ملاک ولایت فقیه باشد سخنان ایشان معلوم است و قانون هم می گوید، هرکسی می تواند در انتخابات رأی بدهد و یا بر اساس قانون داوطلب شود.

اگر خلافی انجام شده طبق قانون برخورد کنند

اکرمی با اشاره به موضوع فیش های حقوقی و تخلفاتی که در شهرداری تهران از آن یاد شده است، تأکید کرد: در هر دوی این موضوعات، نهادهای مسئول بررسی کنند و اگر خلافی شده، بنا بر قانون با آن برخورد شود.

وی با انتقاد از رفتار برخی سیاسیون و برخی رسانه ها در اتهام زنی به افراد و نهادها خاطرنشان کرد: در این موضوع دو مسأله مطرح است؛ اگر خلاف قانون و شرع صورت گرفته با مقصران برخورد شود و اگر قانون مشکل دارد باید از همین امروز جلوی آن را گرفت.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برخی خبرها درباره تخلفات شهرداری گفت: اینکه بدون بررسی و اطلاع دقیق از ماجرا فرد، افراد یا یک نهاد را متهم کنیم، قطعا خلاف اخلاق و انسانیت است و باید جلوی چنین رفتارهایی در نظام اسلامی گرفته شود.

خیلی راحت افراد را «دزد» خطاب می کنیم

وی تأکید کرد: اینکه برخی به راحتی می گویند، فلانی دزد است و خلاف کرده، باید متوجه باشند که دزد تعریف حقوقی دارد و نمی توان حتی به واسطه بروز تخلف افراد را دزد خطاب کرد. این موضوع هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ اخلاقی برای افراد مسئولیت ایجاد می کند.