علی کریمی در مناظره جنجالی خود با ساکت در برنامه نود گفت : حق پخش بازی های مقدماتی جام جهانی. با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بستیم. بدون مزایده با 72,000 واگذار شد. آقای ترابیان یک ایمیل به این شرکت داده است. این مبلغ به حساب غیر از فدراسیون فوتبال واریز شده. هنوز مشخص نیست این مبلغ به چه حسابی واریز شده است...

 

شرق پرس: سرمربی تیم‌ملی در یک پیامک برای علی کریمی نوشت: «هیچ تردیدی وجود ندارد، شما استعداد را می توانید بخرید اما کاراکتر را نمی توانید بخرید. من در زمان مناسب پاسخ این حرف‌ها، اتهامات دروغ بزدلانه را می‌دهم. این فرد دارد توهین می‌کند به تمام آن ۱۲۴ بازی که در تیم‎ملی بوده است و همبازی هایش.»

 

در مناظره جنجالی علی کریمی و ساکت چه گذشت؟

علی کریمی عملا کارلوس کی روش را برای گفتن واژه بزدل مورد خطاب قرار داد و تهدید کرد. او گفت: «من در این فوتبال نمی مانم تا وقتی که امثال آقای ساکت در راس کار هستند. کار را به جایی رساندید که این مربی به من بگوید بزدل. امیدوارم شهامت داشته باشند در چشم من نگاه کنند و بگویند. این دیدار قطعا خیلی زود اتفاق می افتد و شما هم خبرش را می شنوید آقای ساکت!»

حرف هایی که بوی تهدید می دهد. البته کارلوس کی روش هم قبل از این مناظره عکسی از مشت زنی گذاشته بود و نوشته بود آماده است برای یک کمپین کثیف!

 

مشروح این مناظره را در ادامه می‌خوانید:

علی کریمی:
۲,۳ ماه پیش سوالاتی مطرح کردم که به آن ها پاسخ داده نشد. روی صحبت اصلی ام با تاج است. ۶۹ میلیارد تومانی که به ایران نوین خسارت داده شد، چه بود. به ایران نوین بابت عدم نصب ردیف سوم تابلوهای تبلیغاتی خسارت پرداخت کردید. سال اول ۲۳ میلیارد تومان. پس از این خسارت، باید در سال دوم کاری می کردید که این خسارت پرداخت نمی شد. اما دو برابر شد. چرا از پول تبلیغات محیطی که برای باشگاه ها است گذشتید و حدود ۶۰ میلیارد خسارت دادید؟
محمدرضا ساکت:
اقای تاج در چین تایپه هستند و من در خدمت شما هستم. از منتقد منصف مودب حمایت می کنیم. داوری کارشناس دادگستری بخش هایی از قرارداد را مورد بررسی قرار داد. اجازه تبلیغات در پشت دروازه داده نشد.دلیل تخفیف ها این بود. حسابری ما طبق داوری دادگستری تایید شد.
کریمی:
تخفیفات شما بابت این تبلیغات باید طبق مصوبه مجمع باشد. آیا شما قبول کردید که این مبلغ که برای باشگاه هاست ۶۹ میلیارد باشد؟ شما ۳۵ میلیارد این مبلغ که حکم دادگاه است را نگرفتید. چجوری می شود سال اول ۲۳ میلیارد خسارت بدهید و سال دوم هم ۶۹ میلیارد؟
مگر فدراسیون فوتبال بنگاه مالیاتی است؟ فدراسیونی که باید حق باشگاه ها را بگیرد می تواند معامله زمین کند؟
چرا خانمی که در سازمان لیگ بود، استعفا داد؟ دلیلش را بگویید. در بخش اقتصادی سازمان لیگ بوده به خاطر ایران نوین استعفا داد.
ساکت:
صحبت های علی کریمی غیر مستند است.
سازمان لیگ دولتی نیست، مبنای سازمان لیگ با شرکت ایران نوین قرارداد بوده است که در قرارداد هم ارجاع به داوری داشتیم.
کریمی:
در بحث ایران نوین، قانع نشدم.
حق پخش بازی های مقدماتی جام جهانی. با یک شرکت ایتالیایی قرارداد بستیم. بدون مزایده با ۷۲,۰۰۰ واگذار شد. آقای ترابیان یک ایمیل به این شرکت داده است. این مبلغ به حساب غیر از فدراسیون فوتبال واریز شده. هنوز مشخص نیست این مبلغ به چه حسابی واریز شده است.
ساکت:
این اتفاقات در سال ۹۴ بوده است و من در این جایگاه نبودم . سیستم مالی کاملی ایجاد شده است که تمام عملایت مالی قبل و بعد را به شکل استاندارد ثبت می کند. افتحار ما این است که سیستم مالی جدیدی را ایجاد کردیم. برای اولین بار حسابرسی مجمع فدراسیون را برای خبرنگاران پخش کردیم.
موضوع گفته شده توسط علی کریمی قبل از اقای تاج بوده و در کمیته اخلاق در حال بررسی است. کمیته اخلاق مامور شده است به این موضوع رسیدگی کند و ۶ ماه است در حال رسیدگی است. کمیته اخلاق یک سال است تشکیل شده شما اقای کریمی تشکیلات را اطلاع ندارید. منشور اخلاقی با کمیته اخلاق متفاوت بود شما در جریان نیستی اقای کریمی. کمیته اخلاق مانند دیگر کمیته ها برای رسیدگی قدرت دارد. اما نیاز به مستندات کافی است. سیستم هوشنمدی را داریم که هر خبری را دریافت کند خود کمیته رصد می کند. در مورد مدارس غیرقانونی که اخیرا اعلام شده بود ۱۱۵ مدرسه غیر قانونی را کمیته اخلاق برخورد کرد. در کمیته اخلاق چند هزار پرونده است نباید با یک پرونده کل پرونده های موفق را خراب کنید اقای فردوسی پور. رسانه ای شدن یک موضوع بعد از مشخص شدن ابعاد قابل طرح است. حفظ جرمت انسان ها واجب است. پرونده های کمیته اخلاق بعد از تکمیل شدن رسانه ای می شوند.
کریمی:
کمیته اخلاق از سال ۹۳ وجود داشته است. این را اقای محمودزاده گفته است. پس نباید بگویید از سال ۹۴ تشکیل شده است.
ساکت:
کمیته اخلاق یک سال است با ایین نامه جدید تشیل شده است. سارمان لیگ نهادی غیر دولتی است. فدراسیون نیز یک نهاد غیر دولتی است. پس می توانیم به داوری بیرون ارجاع دهیم.
کریمی:
هر کسی نمی تواند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند. کسی می تواند شرکت کند که ۱۰ سال سابقه مدیریتی داشته باشد. چرا اینگونه است که کسی از بدنه فوتبال نمی آید؟
ساکت:
وقتی سوالی می کنید اقای کریمی اجازه دهید پاسخ دهیم. تغییر اساسنامه مراحل خود را دارد و باید به تایید فیفا برسد. از عزیزان می خواهم اطلاعاتی که به اقای کریمی داده اند را دقیق بدهند.
کریمی:
قرارداد ۶۰۹۰ که زمان اقای تاج بسته شده است. کمتر از یک سال دوام داشت و فسخ شد. چقدر در این زمان درامد داشت؟ این قرارداد ۲۰/۸/۹۲ بسته شده است. اما پرسپولیس و استقلال سال ۹۴ سراغ این قضیه رفتند. این درامد چقدر بوده و به چه کسی رسیده است؟
ساکت:
از سال ۹۳ ۹۴ با اعلام ای اف سی تمام تولیدات فوتبال مالکیتش با فوتبال است. درآمد سال ۹۳ و ۹۴ که ذکر شد به باشگاه ها رسیده است. سیستم مخابرات دقیق است و درآمد را دقیق آورده است. در سال ۹۲ قرارداد بسته شد. از سال ۹۳ پول قرارداد واریز شده است. باشگاه ها باید تولید محتوا می کردند. سر شماره تعطیل شد و همراه اول کار را ادامه نداد. باشگاه ها فهمیدند که می تواننند درآمد زایی کنند. مبتکر این طرح باشگاه پرسپولیس بود. این نوع درآمد زایی به اطلاع باقی باشگاه هم رسیده بود.
کریمی:
هیچ کدام از پاسخ های اقای ساکت من را قانع نکرد.
ساکت:
اهانت به فدراسیون زیبنده جامعه فوتبال نیست. افتخارات متفاوت فوتبال نادیده گرفته شده است در نتیجه بخش عمده تمرکز ما گرفته شده است. تلاش است شفافیت از درون فدراسیون باشد برای همین مجمع را در رصد خبرنگاران قرار دادیم. کامل نیستیم و از انتقاد سازنده استقبال می کنیم. اما نه این نوع اقای کریمی که با دعوا همراه است. اقای کریمی اگر فرزند شما یک درس نمره ضعیف بگیرد او را سیلی می زنید؟ قطعا خیر کمکش می کنید. مسیر فدراسیون به سمت قانون مداری است. استاندارد های ایزو را در فدراسیون ایجاد کردیم. اتفاقاتی که در مرکز ملی فوتبال افتاده است نکته مثبتی است. اقای صفایی فراهانی معمار نوین فوتبال ایران است. زمین شماره دو به مرحله نهایی رسیده داست.
کریمی:
نرسیده است. به نظر شما باید بازیکنان جوانان یک فدراسیون ۵ ستاره را لخت کنند و لباس هایشان را بگیرند؟ الان ما یک تیم ملی داریم و آن هم تیم ملی بزرگسالان است. پول هایی که اقای هوشنگ مقدس واریز کردید. صورت حساب هایش هم موجود است. پول ها به حساب دو نفر واریز شده است که نام صاحب حساب را نمی برم. پول ها به ان ها واریز شده که به حساب هوشنگ مقدس واریز شود. ریز پرداختی ها به اقای هوشنگ مقدس را به مراجع ذی صلاح داده اید؟
ساکت:
ما به هوشنگ مقدس پولی ندادیم. اقای تاج رئیس هستند و این پول را نداده اند. هیچ پولی در زمان مسئولیت اقای تاج خارج از سیستم مالی فدراسیون پرداخت نشده است. آن زمان به دلیل تحریم ها، اقای کفاشیان مجبور به مدیریت و تدبیر شدند.
کریمی:
طوری صحبت می کنید که انگار اقای تاج تافته جدا بافته است. او در آن زمان نایب رییس فدراسیون بود. مگر می شود نایب رییس از چنین مسائلی اگاهی نداشته باشد؟
ساکت:
در سیستم مدیریت لایه مختلفی داریم و هر کس وظیفه و اختیارات خود را دارد. رئیس فدراسوین اختیار تام مالی دارد. در زمان حاضر تمام کار های مالی ما یا از سفارت هاست یا حساب مستقیم خودمان. پولی که مربوط به این جام جهانی است هنوز واریز نشده است و بعد از جام جهانی پول می آید.
کریمی:
کسری بودجه داریم در فدراسیون؟ فکر می کنم ۴ میلیارد است.
ساکت:
حسابرسی سال قبل و تدوین بودجه سال بعد در مجمع انجام می شود. ۶۷ میلیارد بودجه سال بعد است. ۳ میلیارد تومان کسری بودجه داریم ۳ میلیارد و ۷۰۰.
کریمی:
لخت کردن بازیکنان صحت داشته است؟ در تیم ملی هم لباس ها را جمع می کنند. در فدراسیون ۵ ستاره، لباس ها جمع اوری می شود و ان ها را شست و شو می دهند در تیم ملی اصلی. می شود فدراسیون ۵ ستاره و اول اسیا، برود لباس هایش را بخرد؟ قضاوت با مردم.
ساکت:
جمع اوری لباس های در تیم بزرگسالان هم هست و چیز بدی نیست. کمبود نقدینگی نیست و برای تمیزی است. در تمام تیم های چه فوتسال و چه فوتبال نحوه کار ما یکی است. ۴ سبد البسه داریم در ۴ فصل. بعد از ۳ ماه لباس در اختیار بازیکن قرار می گیرد چون لباس فصل است. گزارشی که از مدیر تیم جوانان داریم این است که در اردن بخشی از امکانات اضافی را چون تیم صعود نکرد جمع اوری کردیم. شاید یکی دو بازیکن نیز در کمپ این اتفاق افتاده باشد. از باقی مربیان سوال کنید.
برهان نوین؟ قرارداد برهان نوین چندین سال قبل بسته شده است. قرار بود ۵ ورزشگاه به تجهیزات بلیت الکترونیک مجهز شود. آن زمان که با تجهیزات انجام داده ۳۵ درصد قرار دادش بوده است الان قرارداد تغییر کرده و ۱۲ درصد شده است. برهان نوین با توجه به افت تماشاگر از قرارداد سرباز زد. فرایند بلیت فروشی عوض شده است. با سیاست گذاری جدید بلیت فروشی و مدیریت ان در اختیار باشگاه است. اگر به شرکت بدهند با همان ۱۲ و نیم درصد است.
کریمی:
آقای سباستین پسر خوانده کی روش با چه مدرکی آمده به تیم ملی؟
ساکت:
سباستین پسرخوانده کی روش نیست.
کریمی:
پست و سمت او در تیم ملی چیست؟
دلیل اخراج مربیان ایرانی چیست؟
چرا فدراسیون کاری نکرد ان ها برگردد؟
سباستین در تیم ملی چه کار می کند؟
ساکت:
ارتباط تیم ملی با نکونام حفط شده است و با کی روش دوست است. آیا یک سرمربی حق دارد همکاران خودش را انتخاب کند؟
کریمی:
حق طبیعی هر مربی است دستیارانش را انتخاب کند. اما حقش هست مدیر رسانه ای انتخاب کند؟
ساکت:
اگر در ارتباط با تیم ملی رئیس فدراسیون چیزی را به مصلحت تیم بداند، آن کار را انجام می ده!
از اقای سردار ازمون و اقای محمدی سوال کنید که در بازی ایران و کره که اسیب دیده بودید کدام مربی کار ارتقا بازیکنان را داشت و به شما کمک کرد؟ اقای سباستین
کریمی:
دستمزد اقای سباستین روزانه است تا جایی که اطلاع دارم. اقای کنعانی زادگان مصدوم می شود و در کمپ تیم ملی تمرین می کند. چرا؟ چون اقای سباستین انجا هست و اگر کنعانی برود، دستمزد می گیرد. بازیکنی که در باشگاه مصدوم شده، باید در کمپ تیم ملی تمرین کند؟
ساکت:
سباستین روزانه حقوق نمی گیرد و این بیان در حق تیم ملی نامناسب است. سیاست کی روش درست است که بازیکن تیم ملی وقتی در باشگاه مصدوم شود به کمپ تیم ملی بیاید. تشخیص اقای کی روش این است که تمرینات ویژه ای برای بازیکنان آسیب دیده داشته باشد. با الگو منچستر یونایتد این کار را انجام می دهد. و این کار کی روش خدمتی بزرگ برای فوتبال ملی ایران است. نا سپاسی است در جایی که برای جام جهانی می رویم مربی تیم ملی را به چالش می کشیم.
کریمی:
اقای ساکت، خواهشا فرافکنی نکنید. خواهشا دلیل اخراج مربیان ایرانی را بگویید به مردم. با یک مربی ایرانی قرارداد بستید که در لهستان بود. کمتر از ۱ ماه اخراج شد. او را دستگیر کردند و سفارت اتریش استعلام گرفت از فدراسیون. فدراسیون نیز گفت ایشان سو استفاده کرده است.
ساکت:
مربیان ایرانی تیم ملی اخراج نشده اند و طبق نظر کی روش تغییر کردند. صحبت های شما اقای کریمی ذهن ها را مکدر می کند و جفا در حق تیم ملی است. مردم هم نمی پذیرند و ما نیز نمی پذیریم. تلاش اقای کی روش و حمایت های مردم باعث صعود ما به جام جهانی شد.
کریمی:
چرا فدراسیونی که مشکل مالی دارد، یک مربی خارجی در کنار اقای معتمد کیا می اورد؟ او رایگان کار می کند؟
ساکت:
هر کس کوچکترین رفتار نامناسبی داشته باشد اقای کی روش با او قطع همکاری می کند.
کریمی:
ما فدراسیون ۵ ستاره هستیم. چرا هیچ تیم خوبی نمی اید با ما مسابقه بدهد؟
ساکت:
اقتصاد فوتبال ما وابسته به اقتصاد کشور است. محدودیت ها ی سیاسی به اقتصاد فوتبال هم ضربه زده. مشکل حق پخش و دارمد ها تاثیر گذار است و تیم های بزرگ عددهای بزرگی را برای بازی با ما درخواست دارند. با تمام مشکلات برای اماده سازی تیم ملی تمام بازی های دوستانه هماهنگ شده است. تفکرات کی روش و روش راهبردی او کمک زیادی کرد. از کمیته انضباطی در مورد جریمه ۴۰ میلیونی سوال کردم. دلیل جریمه کردن تنبیه شدن هواداران است. ۷ مورد جریمه برای سپید رود داشتیم. استقلال ۵۰۰ میلیون جریمه دارد. رای های انضباطی هدف بازدارندگی دارد. شما کم لطفی در بحث ادب کردین اقای کریمی اما کمیته انضباطی با رعایت ادب با شما در جلسه برخورد کرد. جزئیات موضوع ها را در رسانه اعلام نمی کنیم.
کریمی:
درمورد سباستین، باز هم نگفتید مدرکش چیست. یک تیم چقدر باید بدنساز داشته باشد؟ سه بدنساز وجود دارد. من همچین چیزی ندیده بودم. در بایرن مونیخ با ان برنامه فشرده، ۲ بدنساز وجود داشت.
ساکت:
نمونه کار سباستین را نشان دادم اقای کریمی مدرک هم فیتنس دارد. متد مربی هر کس متفاوت است. دانش اقای کی روش خورده نمیتوانیم بگیریم. کادر تیم ملی ما بهترین موفقیت ها را داشته است. باید بپذیریم استراتژی و متد مربیگری او در ابعداد مختلف روحی، روانی، راسانه ای و …. مثبت بوده است.
کریمی:
شما این همه در این قرارداد هزینه کردید، انتظار داشتید تیم ملی به جام جهانی صعود نکند؟
ساکت:
در دنیا چند کشور است و چند کشور نتوانسته به جام جهانی بروند؟ ایا ایتالیا کمتر خرج مربی کرده است؟ یا کشور چین؟ ایا خروجی کار ما در تیم ملی مثبت بوده است یا نه؟ افتخاری است که بزرگان کار ما را تایید کرده اند.
کریمی:
اقای کی روش زرنگی کرد و یک قرارداد خوب از فدراسیون فوتبال گرفت. حین بازی ها هم پاداش می گرفت. از پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی که فیفا پرداخت کرد، کی روش هم درصد برداشت. همچین چیزی می شود؟
ساکت:
مفاد قرارداد کی روش محرمانه است و اگر چیزی اقای کریمی دارد غیر قانونی است. کی روش مربی کاملا حرفه ای است. من با ده مربی کار کرده ام.
کریمی:
این مربی در قرارداد، چقدر حق مرخصی دارد؟ هر مربی خارجی، ۶ هفته سالیانه مرخصی دارد. برعکس است حالا. ایشان بازی ها و اردوها را برگذار می کنند و می رود دنبال کارش.
ساکت:
هر مرخصی کی روش با هماهنگی رئییس فدراسیون است. کی روش وقتی در ایران نیز نیست برای بازیکنان ما برنامه دارد. بازیکنان لژیونر ما را رصد می کند. کارهای مدیریتی مانند اوکی کردن کمپ را شخصا کی روش پیگیری کرده است. عدم حضور کی روش در ایران مرخصی نیست.
کریمی:
شما با چه کسانی کار کردید؟ چه مربیانی؟ نام ببرید. چند مربی خارجی نام ببرید.
ساکت:
با مربیان مختلف کار کرده ام. با اقای لوکا اقای ویرا وقلعه نویی و …. کار کرده ام.
در همین حین کارلوس کی روش در پیامی به عادل فردوسی پور عنوان کرد که جواب تهمت های کریمی و صحبت های بزدلانه او را را در فرصت مناسب خواهد داد.
کریمی:
اگر بزدل بودم، نمی امدم با دبیر فدراسیون چنین مناظره ای کنم.
ساکت:
اساس نامه را فیفا ارسال کردیم و اگر فیفا ابهامی داشت پاسخ می داد. اقای براتی گفته اند که ارسال کردیم. از فیفا فیدبک منفی نداشته ایم.
کریمی:
یادم می اید اقای براتی از منتقدان سرسخت شما بودند.
ساکت:
اقای براتی همیشه نظر کارشناسی خود را گفته است و الان هم نظرات چالشی خود را برای اصلاح قوانین اعلام می کنند.
کریمی:
برکناری سرپرست یک تیم هم در حیطه اختیارات سرمربی تیم ملی است؟ مثلا اقای پیروانی
ساکت:
در مورد مسائل تیم ملی از راه رسانه ها صحبتی نکرده ام. در مورد اقای پیروانی خود اقای تاج حضور داشتند.
کریمی:
کی روش از هیچ کدام از این بچه ها نخواسته بود که علیه برانکو مصاحبه کنند؟ که البته هیچ کدامشان هم نکردند
ساکت:
صحبتی در مورد اجبار بازیکنان تیم ملی برای مصاحبه بر علیه برانکو نشده بود
زمین شماره دو تیم ملی زه کشی شده است و اماده کشت است و زمین به مسابقات جام ملت ها خواهد رسید. در مورد زمین شماره یک از طریق فیفا قرار است کار شود. به دنبال ایجاد سامانه داوری و بانک اطلاعاتی ان هستیم. اتفاقات خوبی در کمیته اموزش افتاده است و سیلابس های درسی تدوین شده است.
کریمی:
تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی را در این فوتبال نمی بینیم. بزدل کسی است که از او سو استفاده می کنید بزدل ان ها هستند نه من. تا روزی که زنده باشم همین روال را می روم جلو. امیدوارم ایشان جرات داشته باشد همین حرف ها را جلوی من هم رو در رو بزند. البته حق هم دارد. بحث سباستین بود و ایشان هم با او یک رابطه دورادوری دارد
ساکت:
نوع ادبیات در بعضی جاها از کنترل خارج می شود که زیبنده نیست.
کریمی:
مصاحبه اقای تاج هم با رادیو ورزش را پخش کنید. چون خیلی صحبت ادبیات می کنید.
ساکت:
در آن مصاحبه با رادیو یک خبرنگار جوانی سعی می کرد اقای تاج و بزرگان فوتبال را مقابل هم قرار دهد.
در مورد حق پخش تاکید می کنم که نیاز است اقتصاد فوتبال که بخش عمده ان به حق پخش بر می گردد متحول شود. تلاش داریم از انتقادات سازنده بهره مند شویم. در مقررات سازمان لیگ و ایین نامه فدراسیون داریم که باشگاه های حق ندارند از سایر باشگاه ها و یا مسئولان فدراسیون در رسانه ها انتقاد کنند! اصلا در جریان شکایت امر به معروف اصفهان از کریمی نبودیم و روحمان خبر نداشت. بیانه موضوعیتی به من یا اقای تاج ندارد و نمی دانم خود جوش بوده است یا خیر
کریمی:
هیچ کدام از جواب های شما من را قانع نکرد. این جواب ها روشن نیست. برای مردم نیز روشن نیست. خودتان هم می دانید. این جام جهانی حالا بیاید و برود. جام ملت ها اغاز شود و انشالله به قهرمانی برسیم
درمورد گلایه عادل درمورد پرت کردن لوگو ۹۰:
کریمی:
حقتونه.
کریمی:
اقای ساکت، اگر حق پخش می خواهید برای خودتان می خواهید. چیزی گیر باشگاه ها نمی آید. اگر حق پخش بیاید، باشگاه ها را جریمه می کنید. آن ها را از پیش جریمه می کنید.
پرت کردن لوگو:
طبیعی بود در ان شرایط. از شما، مردم و کسانی که ان صحنه را دیدند عذرخواهی می کنم
از طرفداران استقلال تشکر می کنم . آن ها نشان دادند اگر پای حق مطرح باشد، رنگ ها مطرح نیست. به امید روزی که کسانی در این فوتبال باشند که دنبال حق باشند. کسانی که به دنبال حق فوتبال هستند.
برعکس خیلی ها اگر اشتباهی کنم، برعکس خیلی ها عذرخواهی می کنم.
ساکت:
۸۰ درصد درامد های فوتبال به باشگاه ها تعلق خواهد گرفت. ۱۰ درصد فدراسیون ۵ درصد سازمان لیگ و ۵ درصد هیئت فوتبال.
از اقای کریمی می خواهم حرمت افراد را حفط کند.
کریمی:
هیچ کدام از جواب های اقای ساکت من را قانع نکرد.اما اگر مناظره ی دیگری باشد که اقای تاج بیاید، استقبال می کنم. قضاوت به عهده مردم./آخرین خبر