مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال حملات هوایی روز جاری به اهداف نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، کاردار عربستان سعودی در تهران بعد از ظهر امروز به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض کشورمان به وی تسلیم شده است.

در پی حملات هوایی عربستان به نزدیکی سفارت ایران در یمن کاردار این کشور احضار شد

 

شرق پرس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض ایران به وی تسلیم شده است.

 

 

«مرضیه افخم» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال حملات هوایی روز جاری به اهداف نزدیک به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا، کاردار عربستان سعودی در تهران بعد از ظهر امروز به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت رسمی اعتراض کشورمان به وی تسلیم شده است.

 

افخم با اشاره به اینکه کاردار از سوی رییس اداره خلیج فارس احضار شده است، گفت: مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به کاردار ابلاغ شد و خواستار توضیح روشن دولت عربستان سعودی در این باره هستیم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه مسوولیت مستقیم و بین المللی عربستان و کشورهای مشارکت کننده در حملات هوایی در زمینه هرگونه خسارت احتمالی و لزوم تضمین سلامت و امنیت دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در یمن را مورد تاکید قرار داد.

 

حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه امروز گفته بود: متاسفانه راکت یا موشکی به چند متری سفارت ایران در صنعا اصابت کرده و شیشه های سفارتخانه شکسته شده است اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده اند.

 

عبداللهیان افزوده بود: سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن مسوول مستقیم هرگونه حادثه ای است که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت ایران در صنعا شود.