به نظر می رسد با مهمانی رئیس جمهور و تلویزیون، رنج مادران این سرزمین آرام نخواهد گرفت.میزبانان این مادر فومنی باید از خود بپرسند که در این مملکت چه اتفاقی افتاده است که یک مادر ایرانی برای به دست آوردن قوت زندگی اش، خطر درگیر شدن با هر کسی را چه مامور دولتی و چه راهزن غیر دولتی را به جان می خرد؟

 

 

شرق پرس: خبرها و گزارش های خبری این روزها در ایران اغلب در سطح جریان دارد و کمتر کسی است که به عمق حوادث رخ داده در این مملکت بپردازد؛نمونه آن ماجرای مادر فومنی است که توسط مامور شهرداری آن شهر سیلی خورده است و از آن روز تا کنون، خبرهای زیادی در این باره در رسانه های مختلف منتشر شده است. 
 
 
 واقعیت آن ماجرا هر چه که بود،ایرانیان بسیاری را آزرده خاطر کرد؛اینکه مادری ایرانی از دست ماموری حکومتی سیلی بخورد، قطعا جای تاسف دارد و مامور خاطی همانگونه که در خبرها آمده باید مورد مواخذه قرار گیرد. اما حقیقت این است که همچنان مادران بسیاری در این کشور همچنان دستفروشی خواهند کرد در معابر و چهاراه ها، و کتک خوردن و تحقیر آنان را خیلی از دوربین ها ثبت و ضبط نخواهد کرد. 
 
 
این روزها مادر فومنی را به تلویزیون دعوت می کنند و با او حرف می زنند؛مهمان رئیس جمهورش می کنند و با او حرف می زنند و در حالی که با او صحبت می کنند، مادران بیشمار دیگری در همین مملکت قربانی ظلم و جفاهای احتمالی ماموران دولتی و غیر دولتی می شوند!
 
 
به نظر می رسد با مهمانی رئیس جمهور و تلویزیون، رنج مادران این سرزمین آرام نخواهد گرفت.میزبانان این مادر فومنی باید از خود بپرسند که در این مملکت چه اتفاقی افتاده است که یک مادر ایرانی برای به دست آوردن قوت زندگی اش، خطر درگیر شدن با هر کسی را چه مامور دولتی و چه راهزن غیر دولتی را به جان می خرد؟ میزبانان این مادر فومنی این روزها باید از خود سوال کنند که چرا در هر کجای ایران، زنانی مشابه این مادر فومنی پیدا می شوند که اینچنین در معرض آسیب و رنج و گرفتاری دائمی هستند؟ 
 
 
اما طنز ماجرا اینجاست که چرا در طول همه این سالها که گذشته است کسی شهروندان ایرانی را از حقوق خود آگاه نکرده است؟ چرا سیستم جامع تامین اجتماعی را برای آنان مهیا نکرده است و چرا  حتی آنانی که تحت پوشش بیمه های بازنشستگی بوده اند چرا برای دریافت حق و حقوق خود از سازمان های بازنشستگی به این میزان تحقیر می شوند و عذاب می کشند؟
 
 
مشکل این کشور در حال حاضر یک یا چند مامور شهرداری یا یک یا چند مادر فومنی نیست! این روزها تنش و دعواهایی این چنینی که در بین مردم هست، ناشی از بی توجهی به مراقبت های حاکمیتی است که باید از آینده و سرنوشت مردم می شد که نشده است! 
 
 
وقتی که سیستم ازدیاد جمعیت در دهه شصت تبلیغ می شد، به مردم گفته نشد که برای آینده این نسل ها دولت مسئوول است و با دعوت کردن چهار سال یک بار یک مادر فومنی مسئولیت دولت انجام نمی شود. ناشی از فشاری است که طبقات پایین جامعه بر دوش خود احساس می کنند! ناشی از بی عملی دولتمردان و مجلسیانی است که بنا بود با تسهیم عادلانه یارانه باری را از دوش مردم ضعیف بردارند، اما چهار سال از آمدن همین دولت منتقد سیستم نوزیع یارانه ها هم می گذرد؛ سیستم توزیع یرانه یارانه مانند سالهای گذشته است و هنوز از محل یارانه ها دستگیری از اقشار ضعیف نشده است!
 
 
تابناک نوشت؛ اگر بیاموزیم با مهمانی بازی تلویزیونی یا مهمانی بازی با مقامات و گرفتن عکس یادگاری، مشکلات مردم فرودست حل نمی شود، شاید به فکر فروبرویم و حداقل برای خدا هم که شده، بازی انتخاباتی را با یارانه ها کنار بگذاریم و یارانه ها را به مستحقان آنان برسانیم. شاید بتوان سازمان تامین اجتماعی را به جای به حداکثر رساندن استثمار مردم، به سازمان حمایتی برای حمایت از اقشار فرو دست تبدیل کنیم. هر چند در کوتاه مدت امیدی به تغییر در نگاه برخی از مسئولان برای حمایت از اقشار ضعیف این جامعه نحیف دیده نمی شود.