سقوط شهر خان طومان در سکوت آتش بس سئوالهای زیادی را در اذهان جنگ رفته ها ایجاد کرد؛ شهری که سرانجام در روز روشن با یورش سنگین و هجوم نفرات زیاد به سقوط ختم شد و نظامیان روسیه در این زمان به نوازندگی کنسرت در شهر تاریخی تازه آزاد شده پالمیرا مشغول بودند و دست به استارت هواپیماهای خود نزدند!

دستهای پشت پرده سقوط خان طومان؛ توافق احتمالی روسیه با آمریکا

 

 

شرق پرس: همانطور که از قبل مشخص بود امروز اعلام شد به جز پیکر شهید بهمن قنبری بدن بقیه ۱۲شهید مازندرانی مدافع حرم همچنان در منطقه تحت سیطره تکفیری‎هاست و همین مساله تشییع ابدان مطهر آنان را در حاله ای از ابهام فرو برده است.

 

 

این در حالیست که به تازگی موارد تازه‎ای از نقش روسیه در از دست رفتن شهر خان طومان و شهادت رزمندگان مدافع حرم افشا شده است که طی آن تکفیریها در روز روشن با استفاده از ستون تجهیزات زرهی و ادوات جنگی و موشکی به مدافعان شهر حمله کردند و قطعا این حمله به دور از چشمان نظامیان روسیه نمانده بود.

 

 

اگرچه انتظار شهادت در بین رزمندگان مدافع حرم به قوت وجود دارد و اصولا طبیعت جنگ کشتن یا کشته شدن است، اما اینکه یک هواپیمای روسی در طول مسیر حرکت تکفیری‎ها به هوا نخواسته بود تا جلوی پیشروی آنان را بگیرد در زمانی مهم جلوه می کند که جبهه النصره در زمان آتش‎بس مورد مذاکره امریکا و روسیه به مواضع رزمندگان مدافع حرم در خان طومان حمله برق آسا کرده بود!

 

 

آتش‎بسی که در روز روشن به یورش سنگین با تعداد نفرات زیاد ختم شد و نظامیان روسیه در این زمان به نوازندگی کنسرت در شهر تاریخی تازه آزاد شده پالمیرا مشغول بودند و دست به استارت هواپیماهای خود نزدند!

 

 

تصاویری به تازگی منتشر شده است که نشان می‎دهد تکفیری‎ها همزمان با حمله خود به شهر خان طومان با وسایل اولیه مانند هلی کم از ارتفاع کم تعقیب و گریز خودروهای زرهی و شهات نفرات پیاده نگهبان شهر را به تصویر کشیده و حتی با تصویربرداری هوایی مدیریت بر صحنه میدانی جنگ را برای خود تسهیل کرده بودند.

 

 

این اتفاق بار دیگر نشان داد کشورهای استعماری هرگز ماهیت خود را فراموش نمیکنند و به نظر میرسد حمله سنگین و تصرف شهر خان طومان که منجر به شهادت بهترین فرزندان این سرزمین شد با معامله پس پرده کشورهای استعماری و کمک تجهیزاتی عربستان و ترکیه محقق شد بود.

 

 

موضوعی که قطعا به زودی زوایای پنهان آن مشخص خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

تابناک مازندران