معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بر اساس بررسی و گزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل های آن مرکز (10 نفر ) در روز دوشنبه مورخ 23 تیر دچار عفونت محل عمل جراحی شدندکه بعداز اقدامات و مداخلات بیمارستان ، چهار نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.


 

دکتر مردانشاهی

دکتر مردانشاهی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به مشکل پیش آمده در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری گفت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارایه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران، به طور جدی در حال پیگیری است.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر علیرضا مردانشاهی بیان کرد: با توجه به گزارش اولیه مشکل پیش آمده برای بیماران در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری، موضوع از طریق مرکز درمانی و کارشناسان نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد پیگیری قرار گرفت .

 

 

وی افزود: بر اساس بررسی و گزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل های آن مرکز (۱۰ نفر ) در روز دوشنبه مورخ ۲۳ تیر دچار عفونت محل عمل جراحی شدندکه بعداز اقدامات و مداخلات بیمارستان ، چهار نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 

 

وی ادامه داد: تعداد چهار بیمار دیگر در حال حاضر در این مرکز بستری و در حال مداوا می باشند و دو نفر دیگر که مشکل جدی دارند به مراکز فوق تخصصی جهت ادامه سیر درمان ارجاع شدند .

 

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طبق گزارش اولیه، در اتاق عمل مذکور طی روز های بعد از واقعه ۴۰ عمل جراحی از همان نوع بدون عارضه صورت گرفته است.

 

دکتر مردانشاهی افزود: کمیته های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارایه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه در حال انجام اقدامات لازم می باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است با عنایت به تعداد بالای خدمت گیرندگان از مراکز درمانی و ضرورت حفظ اعتماد بین درمانگر و بیمار لازم است قبل از روشن شدن علت اصلی از انعکاس برخی گمانه زنی و اخبار غیر مستند خودداری شود.

 

اضافه می شود طبق اعلام واحد مرکزی خبر همه ۱۰ بیماری که در یک روز در بیمارستان نیمه شعبان ساری تحت عمل چشم قرار گرفته بودند با نوعی عفونت و التهاب در چشم مواجه شدند که مشکل یک بیمار حاد گزارش شده است.