کمیته ملی المپیک بهداد سلیمی را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون انتخاب کرد تا این افتخار نصیب ورزش وزنه برداری شود.

 

 

شرق پرس:کمیته ملی المپیک بهداد سلیمی را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در افتتاحیه بازی‌های آسیایی اینچئون انتخاب کرد تا این افتخار نصیب ورزش وزنه برداری شود. سلیمی که طلای بازی‌های آسیایی گوانگ ژو را در آلبوم افتخارات خود دارد می‌خواهد بار دیگر مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد تا نشان دهد که بی دلیل پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی نشده است.

بهداد سلیمی پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون

 

بعد از مرحوم محمود نامجو و حسین رضازاده سومین وزنه‌ برداری هستی که پرچم کاروان ورزشی ایران را دربازی‌های آسیایی حمل می‌کنی.

 

 

برخی اتفاقات در زندگی ورزشکاران رخ می‌دهد که آن ورزشکار دوست دارد برایش اتفاق بیافتد و بیشتر آنها تبدیل به واقعیت نمی‌شود. مسلما برای هر ورزشکاری افتخار است که در مهم‌ترین رخداد ورزشی در قاره پهناور آسیا پرچمدار کاروان کشورش در میان تمامی رشته‌های ورزشی باشد. خوشحالم که توانستم افتخاری دیگر برای رشته وزنه برداری کسب کنم و با پرچم مقدس کشورم جلودار سایر ورزشکاران در افتتاحیه مسابقات آسیایی اینچئون باشم.

 

 

این اتفاق ممکن است یک بار برای یک ورزشکار در طول عمر ورزشی‌اش رخ دهد؟

 

 

کاملا به اهمیت این موضوع آگاه هستم و می‌دانم ورزشکاران بسیار بزرگی پیش از من حامل پرچم مقدس کشورم بوده‌اند. امیدوارم شایستگی و استحقاق خودم را نشان دهم تا روزی بتوانم در المپیک پرچمدار کاروان ورزش ایران شوم.کاروان ایران در حالی قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کند که ورزشکاران نامداری چون یوسف کرمی و احسان حدادی عضو آن هستند که با  توجه به انتخاب  تو به عنوان پرچم دار ایران  شاید این موضوع باعث نگرانی انها شود.

 

 

از تمامی قهرمانان که از من سابقه بیشتری دارند برای پرچمداری کاروان ورزشی ایران رخصت می‌طلبم و می‌دانم تمامی آنها موفقیت ورزش ایران برای‌شان مهم‌تر است. اینکه اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک من را در میان دیگر قهرمانان رشته‌های ورزشی که در اینچئون حضور دارند انتخاب کرده و قرار است این مسئولیت بزرگ را بر دوش بگیرم برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. لطفی که به من شده کمتر از مدال طلای المپیک نیست و امیدوارم لیاقت این محبت را داشته باشم و با ثبت رکوردی جدید آن را جبران کنم.

 

 

حالا که پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی از رشته وزنه برداری است توقع همه از این رشته بالا رفته است.

حساسیت کسب مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک بیش از بازی‌های جهانی و قهرمانی آسیا است چون مختص رشته وزنه برداری نیست و هر مدال می‌تواند رتبه ورزش کشور را در جدول توزیع مدال‌ها ارتقاء دهد. قطعا تمامی وزنه‌برداران با تلاش مضاعفی در این مسابقات حاضر خواهند شد و می‌دانند هر مدالی به خصوص طلا می‌تواند جایگاه ایران را بهبود بخشد.

 

 

خواسته مردم هم از بهداد سلیمی  و هم از سایر وزنه برداران ایران چیزی جز قهرمانی نیست.

در مورد دیگران نمی توانم نظری بدهم ، اما انتظار مردم از من به عنوان کسی که عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به دست آورده همیشه بالا بوده است و حالا با انتخاب من به عنوان پرچمدار کاروان ایران، مسئولیت بیشتری را روی شانه‌هایم احساس می‌کنم. امیدوارم برای کشورم نماینده شایسته‌ای در بازی‌های آسیایی باشم و با کسب مدال طلای فوق سنگین، همچون بازی‌های آسیایی اینچئون باعث خوشحالی هموطنانم شوم.

 

 

در این راه اما یک رقیب نامی داری  بهادرمولایی. 

من هیچ رقیبی را دست کم نمی‌گیرم و به همه آنها به عنوان کسی که می‌تواند صاحب مدال شود نگاه می‌کنم. بهادر هم درتمرینات بسیار آماده نشان داده است. اما بایستی بتوانم به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسم چون کسی که پرچمدار کاروان ورزشی کشورش می‌شود مهم‌ترین ورزشکار از سوی رسانه‌های دیگر کشورها تلقی می‌شود و من هم تمام تلاشم را برای رسیدن به مدال طلا انجام خواهم داد.

 

 

به عنوان کاپیتان تیم ملی وزنه برداری آمادگی سایر ملی پوشان وزنه بردار را قابل قبول می‌دانی؟

آمادگی بچه‌ها از لحاظ فیزیکی و جسمانی خوب و قابل قبول است. آنها از روحیه بالایی برخوردارند و با وجود رفاقتی که سرمربی تیم ملی با وزنه برداران دارد می‌توان روی موفقیت تیم حساب ویژه‌ای کرد. جو صمیمی در اردوها وجود دارد و اکثربچه‌هایی که قرار است به اینچئون اعزام شوند به اوزان مناسبی رسیده‌اند. می‌رویم که در آنجا حماسه سازی کنیم و اتفاق بی نظیری را برای ورزش ایران رقم بزنیم.

 

 

پیش از این نبود پزشک در اردوها را نگران کننده دانسته بودی و معتقد بودی با مشکلات تمرین می‌کنید. با اضافه پزشک دیگر مشکلی ندارید؟

بچه‌های وزنه برداری همیشه با مشکلاتی از این قبیل رو به رو بودند. اما خدا رو شکر پس از گلایه‌ای که در مورد نبودن پزشک بر سر تیم داشتیم این قضیه حل شد و نتیجه‌اش هم این بوده که بچه‌ها با مشاوره‌های مناسبی که انجام می‌دهند با مصدومیت مواجه نمی‌شوند.

 

 

اردوی تیم ملی در مجارستان با حضور رییس فدراسیون همراه بود.حمایت‌های او تا اینجا قابل قبول بوده است؟

رییس فدراسیون تا اینجا در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکرده و هر کاری از دستش برآمده برای ما انجام داده است. ما ۲ هفته در مجارستان اردو داشتیم که حسین رضا زاده ۹ روز در کنار ما بود و نظارت کامل و دقیقی روی نحوه تمرینات تمامی وزنه برداران داشت.  از زمانی که به تهران بازگشتیم هفته‌ای دو بار بر سرتمرینات حضور دارد و پیگیر آمادگی بچه‌های تیم ملی است. او در برخورد با بازیکنان تیم ملی همانند یک رییس فدراسیون برخورد نمی‌کند و رفاقت خوبی با آنها ایجاد کرده است.

حمایت