اعضای باند فروش و جعل اوراق و مدارک تحصیلی دانشگاهی و گواهینامه رانندگی در خرم‌آباد دستگیر شدند.

دستگیری اعضای باند فروشندگان مدرک دانشگاهی

 

شرق پرس: سرهنگ علی امرایی گفت: به دنبال اطلاع از مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور لرستان مبنی بر اینکه فردی برای اخذ گواهینامه به آن مرکز مراجعه کرده است اما در اوراق ارائه‌شده، این فرد یک برگ گواهی تحصیلی ممهور به مُهر دانشگاه لرستان، گواهی حوزه نظام وظیفه پلدختر و مهر تأییدیه‌ای که مشکوک به نظر می‌رسید وجود دارد و با توجه به احتمال فعالیت جاعلان به صورت باندی در این خصوص، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی استان قرار گرفت.

 

وی افزود: در راستای اقدام‌های پلیسی، متهم دستگیر شد که در تحقیقات صورت گرفته وی به همدستی دو نفر دیگر نیز اعتراف کرد.

 

رئیس پلیس آگاهی استان لرستان گفت: در بررسی‌ها مشخص شد متهم با همدستی دو نفر دیگر به صورت باندی در جعل و تهیه اوراق دولتی فعالیت داشته که مخفیگاه همدستانش شناسایی و هر دو نفر با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

 

امرایی ادامه داد: در بازرسی از تجهیزات رایانه‌ای باند جاعلان، تعدادی اوراق و مدارک و گواهی تحصیلی جعلی ممهور به مهر دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش پلدختر، خرم‌آباد، دزفول، مرودشت، بروجرد و دانشگاه لرستان کشف شد.

 

وی افزود: متهمان در تحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کردند. جاعلان تحت عنوان آموزشگاه رانندگی صوری به افرادی که فاقد تحصیلات و حتی فاقد سواد بودند مراجعه می‌کردند و پیشنهاد می‌دادند در کوتاه‌ترین زمان به صورت قانونی قادر به گرفتن مدرک تحصیلی و اخذ گواهینامه برای آنان هستند.

 

به گزارش ایران, رئیس پلیس آگاهی استان لرستان ادامه داد: باند متخلف با پرونده تکمیلی به مرجع قضایی معرفی شدند.