فرمانده انتظامي ساري گفت: ماموران با دریافت این اطلاعات، این فرد کلاهبردار به نام "ع- ص" را که از سارقان سابقه دار نیز بوده، شناسایی کردند.

دستگیری عامل کلاهبرداری از افراد سالخورده و بی سواد در ساری

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) سرهنگ زیدالله کاظمی فرمانده انتظامی شهرستان ساری، گفت: در پی مراجعه و شکایت برخی شهروندان، مبنی بر کلاهبرداری و سرقت وجه نقد در جلوی دستگاه های خودپرداز عابر بانک، تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ این فرماندهی قرار گرفت.

 

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، متهم به کلاهبرداری و سرقت با شناسایی افراد بی سواد و سالخوردهدر محدوده کمربندی غربی ساری،که برای دریافت وجه نقد به دستگاه های خودپرداز مراجعه می کردند، به بهانه کمک به آنها، با اخذ رمز کارت اقدام به برداشت غیر مجاز و انتقال وجه به کارت دیگر می کرد .

 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، خاطر نشان کرد: ماموران با دریافت این اطلاعات و مشخصات ظاهری متهم، این فرد کلاهبردار به نام “ع- ص” را که از سارقان سابقه دار نیز بوده، شناسایی کردند.

 

سرهنگ کاظمی، اظهار داشت: با شناسایی متهم، ماموران در اقدامی غافلگیرانه این فرد را حین ارتکاب به جرم در یکی از خیابان های شهر دستگیر کردند و مورد تحقیق و بازجویی قرار دادند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به بزه انتسابی اقرار کرد و از وی بیش از ۲۱ فقره سرقت و کلاهبرداری به این شیوه کشف شد، که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

 

سرهنگ کاظمی با هشدار به شهروندان به ویژه افراد سالخورده و کم سواد و یا بی سواد که قادر به کار با خودپرداز نیستند، توصیه کرد: برای دریافت وجه از افراد آشنا و معتمد استفاده کنند و از در اختیار قرار دادن رمز کارت خود به افراد غیر جدا خودداری کنند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان