درپی تشدید تنش قطر با برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، مشاور دفتر پادشاهی سعودی با تکرار اتهامات کشورش علیه قطر گفت که حکومت قطر، حکومتی باطل و بیمار است.

 

 

سعود القحطانی مشاور دفتر پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در تلاش برای ایجاد شکاف بین جامعه و حکومت قطر برآمد و در پیام خود به مردم قطر نوشت: “ای برادران ما در قطر، حکومتِ بیمار نخواهد توانست بین ما شکاف بیاندازد. حکومتِ باطل یک ساعت دوام دارد و حکومت حق تا روز قیامت”.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر افزود: “جنون حکومت و قدرت در قطر برای توطئه علیه عربستان و کشورهای منطقه بعد از اجلاس سران (برخی) کشورهای اسلامی و آمریکا به حدی رسید که قابل باور نیست و آنچه پنهان بوده، بسیار بیشتر است.”

القحطاتی افزود: اینکه کشوری کوچکی باشید؛ عیبی ندارد اما مسئله شرم آور، حمایت مالی دوحه از تروریسم برای جبران عقده حقارت خیالی مسئولان قطری برای تقسیم و از هم پاشیدن کشورهای منطقه است.

وی افزود: هدف حمایت قطر از تروریسم، تقسیم منطقه و از هم پاشیدن نظام های آن و تعمیم کارهایی است برای از هم پاشیدن کامل یک کشور برادر و به راه انداختن جنگ های داخلی انجام داد که به منزله اعلام جنگ به شمار می رود.

این مسئول سعودی سپس مدعی تعامل قطر با سپاه پاسداران ایران شد و گفت: “توسل و پناه بردن حکومت قطر به سپاه پاسداران ایران به نفعش نخواهد بود و هنگام بحران های بزرگ این فقط عربستان است که در کنار شما و برادران شما خواهد ایستاد. تاریخ را بخوانید”.

وی درباره یوسف القرضاوی مفتی مصری الاصل قطر که نامش در فهرست موسوم به “حامیان تروریسم” چهار کشور عربی مصر، عربستان، امارات و بحرین آمده است، گفت: عربستان یوسف القرضاوی را تکریم کرد و او از حمایت مادی و معنوی حاکمان این کشور برخوردار شد اما پاسخ القرضاوی به این خوبی ها این بود که در بین طرفدرانش فتوای تکفیر ما را صادر کند و اجازه حمله به ما را بدهد.

چهار کشور مصر، عربستان، امارات و بحرین پنجشنبه شب با صدور بیانیه مشترکی ۵۹ نفر از جمله القرضاوی و ۱۲ شرکت قطری را در فهرست خود موسوم به فهرست “حامیان تروریسم” قرار دادند که دولت قطر نیز آن را رد و بی پایه و اساس خواند.